صنایع دستی اقوام ایران در 70 غرفه نمایشگاهی افتتاحیه ساری 2022 عرضه می گردد

به گزارش مجله ایرکا، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، صنایع دستی اقوام ایران در 70 غرفه نمایشگاهی افتتاحیه ساری 2022 عرضه می گردد.

صنایع دستی اقوام ایران در 70 غرفه نمایشگاهی افتتاحیه ساری 2022 عرضه می گردد

مهدی ایزدی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی افتتاحیه رویداد ساری2022 با حضور هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی از مازندران و استانهای مختلف در بوستان ملل ساری برپا می گردد.

وی اضافه نمود: در این نمایشگاه ها که با توجه به تنوع آثار و رشته ها از اقوام و استانهای مختلف یک نمایشگاه ملی صنایع دستی محسوب می گردد، آثاری در رشته های سفال و سرامیک، پته دوزی، پوشاک، گلیم بافی، شمدبافی، زیلو بافی، خاتم کاری، چادرشب بافی، سفال سنتی، لاک تراشی، حصیر بافی، چرم دوزی سنتی، سازهای سنتی، معرق چوب، جاجیم، مینای فلز و منبت به نمایش در می آید و عرضه می گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اعلام کرد: 18 نفر از هنرمندانی که در این نمایشگاه آثارشان را عرضه می نمایند از هنرمندان شاخص صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران هستند که از استانهای اصفهان، مازندران، کرمان، سمنان و فارس به نمایشگاه افتتاحیه رویداد بین المللی ساری2022 آمده اند.

ایزدی اضافه نمود: رویداد ساری2022 در کنار نگاه ویژه ای که به معرفی فرصت ها و ظرفیت های مازندران به کشورهای عضو اکو دارد، در پی معرفی همه ظرفیت های صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری ایران است. بر همین اساس از همه استانها دعوت نموده ایم که در این رویداد مشارکت داشته باشند.

وی اضافه نمود: سفرای 9 کشور عضو اکو، مدیران این سازمان همکاری های مالی و بعلاوه مسئولانی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از بعضی جاذبه های گردشگری و ظرفیت های مالی مازندران بازدید خواهند کرد.

این مسئول اعلام کرد: برنامه ها از ساعت 20:30 در بوستان ملل شروع می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1408

به "صنایع دستی اقوام ایران در 70 غرفه نمایشگاهی افتتاحیه ساری 2022 عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی اقوام ایران در 70 غرفه نمایشگاهی افتتاحیه ساری 2022 عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید