صنعت شالیکوبی بزرگترین صنعت بومی گیلان است

به گزارش مجله ایرکا، صنعت شالیکوبی جزء صنایع کوچک بشمار می رود و احتیاج به حمایت ویژه از سوی برنامه ریزان کشوری را دارد.

صنعت شالیکوبی بزرگترین صنعت بومی گیلان است

به گزارش خبرنگاران گیلان،فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در مورد صندلی و اهمیت صنایع کوچک بیان داشت: صنایع کوچک و متوسط به وسیله چهار کانالِ کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت و در نهایت ایجاد فرصت های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد جهانی تاثیرگذارند و کارشناسان به نوعی فزونی صنایع کوچک را در راه توسعه مالی کشورها بیان کرده اند.

وی در ادامه به اهمیت خوشه های صنعتی در صنایع کوچک اشاره نمود و گفت: خوشه صنعتی عبارت است از مجموعه ای از صنایع کوچک و متوسط، تشکل ها و شرکت های خدماتی که در یک رشته صنعتی باتکیه بر مزیتهای خاص و سرمایه های قوام یافته مناطق جغرافیایی با اهداف مالی سازماندهی شده اند.

سعیدی کیا اهمیت خوشه های صنعتی را در توسعه پایدار کشور حائز اهمیت دانست و گفت: استقرار کارگاههای کوچک در شهرکهای صنعتی و اختصاص محل و زون تعیین در درون شهرکها یکی از هدف های سازنده شرکت شهرکهای صنعتی می باشد که به منظور تکمیل زنجیرهای فراوری و ارتقاع کیفیت محصولات و با استفاده از فن آوریهای جدید و دانش روز و نیز کارآفرینی با توجه به زمینه خوب و کارگاههای کوچک در جذب و بکارگیری جویندگان کار، دنبال می گردد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان بیان داشت: امروز شاهد فراوری محصولی با کیفیت هستیم که دارای استانداردهای لازم می باشد و اینک احتیاج به حمایت همه جانبه مردم و مسئولین است تا شعار ایرانی کالای ایرانی بخر به مرحله عمل و اجرا برسد که تحقق آن از شعار به عمل، مساویست با ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوان ایرانی.

سعیدی کیا گفت: صنعت شالیکوبی بزرگترین صنعت بومی استان گیلان است و این صنعت جزء صنایع کوچک بشمار می رود و احتیاج به حمایت ویژه از سوی برنامه ریزان کشور دارد.

وی در سرانجام بیان داشت: شالیکوبی داران به مثابه صندوق های قرض الحسنه ای هستند که مستقیما در خدمت فراوری و در صنایع کوچک فعالیت می کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1006

به "صنعت شالیکوبی بزرگترین صنعت بومی گیلان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت شالیکوبی بزرگترین صنعت بومی گیلان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید