عبدالملکی: سامانه جامع کاریابی راه اندازی شد

به گزارش مجله ایرکا، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه جامع کاریابی برای معرفی کارجویان به کارفرمایان و تحقق ایجاد اشتغال یک میلیون و 850 هزار نفری راه اندازی شد.

عبدالملکی: سامانه جامع کاریابی راه اندازی شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، عبدالملکی پنجشنبه شب در حاشیه شورای عالی اشتغال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سامانه به نشانی https://samka.mcls.gov.ir و بر روی سامانه وزارت تعاون از امروز راه اندازی شد.

وی اضافه نمود: در این سامانه کارجویان وارد می شوند و اطلاعات تحصیلی و مهارتی خود را بارگزاری می نمایند و کاریابی ها دسترسی به این سامانه دارند تا زمینه اشتغال افراد را فراهم نمایند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه بسیاری از کارفرمایان مشکل خود را دسترسی نداشتن به کارجویان مورد احتیاج خود عنوان می کردند، گفت: همزمان کارجویان فراوانی بیکار بودند که با این سامانه این مسائل برطرف می گردد و این سامانه آماده ارتباط بین نیروی کار و کارفرمایان است.

وزیر کار با تاکید براینکه در حال حاضر کارفرمایان به حدود 500 هزار نیروی کار احتیاج دارند، از کارفرمایان درخواست کرد با تمام استاندارد ها نیرو های مورد احتیاج خود را در سامانه ثبت نمایند.

وی اضافه نمود: این یک بازار هوشمند بین کارجو و کارفرماست که باعث اتصال این دو مجموعه به یکدیگر می گردد.

عبدالملکی در ادامه به نقش آموزش های فنی و حرفه ای اشاره نمود و گفت: تعداد زیادی نیروی کار مهارت لازم مورد احتیاج کارفرمایان را ندارد و در این مرحله سازمان آموزش فنی و حرفه ای به کارجویان ارائه مهارت ها را پیشنهاد می نماید.

وی اضافه نمود: این بازار با ارتباط بین کارفرما، کارجو و مهارت های فنی و حرفه ای آغاز می گردد که امیدواریم باعث اشتغالزایی گردد.

عبدالملکی در ادامه گزارشی از شرایط 2 نشست اخیر شورای عالی اشتغال ارائه کرد و گفت: حدود 33 مصوبه داشتیم و مصوبه ها پیشرفت دارند و به صورت هفتگی رصد می شوند، بعلاوه هشت کارگروه تشکیل شده است و مسئولیت هر کارگروه با معاونان وزارت کار است و دستگاه ها نیز در این زمینه فعالیت می نمایند.

او با بیان اینکه اجرای اطلس الگو های اشتغالزایی کشور از جمله مهمترین مباحث نشست امروز بود، اضافه نمود: 170 الگو در این اطلس تدوین شده است تا با همکاری 71 دستگاه بخش دولتی و بخش خصوصی اجرایی گردد و طبق برنامه ریزی های اجرا شده، ایجاد یک میلیون و 850 هزار شغل تا انتها سال 1401 محقق خواهد شد.

عبدالملکی در ادامه با اشاره به راه اندازی میدان کارآفرینی در همه شهر ها گفت: بر اساس این طرح، در هر شهر فضایی به عنوان میدان کارآفرینی در نظر گرفته می گردد که می تواند محل کسب و کار های موقتی و غرفه های دستفروشی و بعلاوه محلی برای تجمع کارفرمایان و کارآفرینان باشد.

وی بعلاوه با بیان اینکه 215 هزار فرصت شغلی در این دولت ایجاد شده است، گفت: در نهایت در 6 ماهه سال جاری 415 هزار اشتغال ایجاد شده است و امیدواریم تا آخر سال به 700 تا 800 هزار فرصت شغلی برسیم.

وزیرکار در انتها اضافه نمود: برای منابع این زیست ملی اشتغال 32 هزار میلیارد تومان در بخش هزینه ای و 160 میلیارد تومان هم تسهیلات مطرح شد تا در سال 1401 تخصیص یابد تا یک میلیون و 850 هزار فرصت شغلی از شهریور ماه سال جاری تا شهریور ماه 1401 ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1280

به "عبدالملکی: سامانه جامع کاریابی راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالملکی: سامانه جامع کاریابی راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید