عملکرد فراتر از انتظار اقتصاد ترکیه

به گزارش مجله ایرکا، اقتصاد ترکیه برای سومین فصل متوالی رشد مثبت مالی را تجربه کرد.

عملکرد فراتر از انتظار اقتصاد ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور زمستانی ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تریدینگ اکونومیکس، در سه ماهه نخست سال 2021 اقتصاد ترکیه 7.0 درصد عظیم شده که این رشد در مقایسه با مدت مشابه دوره قبل 1.1 درصد بیشتر شده است. این نرخ همچنین 0.4 درصد از نرخ پیش بینی شده توسط اقتصاددانان بیشتر بود. این رشد اقتصادی که سومین رشد فصلی مثبت متوالی ثبت شده ترکیه از سال 2020 محسوب می گردد بیش از همه تحت تاثیر رشد فراوری با مثبت 12.2 درصد نهاده شد. رشد بخش خدمات اقتصادی 5.9 درصد و ساخت و ساز 2.8 درصد اندازه گیری شده است. از سوی دیگر خدمات 0.4 درصد و املاک 0.2 درصد رشد داشته اند.

پیش بینی می گردد امسال و با بازگشت تدریجی سطوح فعالیت های اقتصادی به میزان قبل از شیوع کرونا، اقتصاد ترکیه 4.5 درصد رشد خواهد نمود.

پیش از شیوع کرونا، دولت ترکیه دستیابی به رشد پنج درصدی را پیش بینی نموده بود. آخرین بار در سال 2009 اقتصاد ترکیه بر مبنای سالانه رشد منفی را تجربه نموده و به میزان 4.7 درصد کوچک شده بود. بین سال های 2010 تا 2018 ترکیه پیروز شده بود با دستیابی به رشد متوسط سالانه بالای پنج درصدی به یکی از سریع ترین اقتصادهای جهانی تبدیل گردد. با این حال در سال 2018 بحران ارزی ترکیه جهت این رشد را متوقف کرد و شیوع کرونا نیز بر مسائل اقتصادی اضافه نمود.

اقتصاد ترکیه در هفته های اخیر شاهد نوسانات شدیدی در بازارهای اقتصادی بوده است تا جایی که ارزش لیر به پایین ترین سطح تاریخی خود در برابر دلار و یورو رسید. مقامات ترکیه برای تقویت رشد اقتصادی این کشور در نظر دارند تا حد ممکن جلوی تعطیلی بیشتر کسب و کارهای اقتصاد 750 میلیارد دلاری ترکیه را بگیرند. تضعیف ارزش پول ملی این کشور کار سیاست گذاران را برای حفظ تورم و تقویت رشد اقتصادی سخت ساخته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1034

به "عملکرد فراتر از انتظار اقتصاد ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد فراتر از انتظار اقتصاد ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید