غذایی برای بهبود جریان خون!

به گزارش مجله ایرکا، تهران (پانا) - زمانی که رگ های خونی در اثر تجمع پلاکها دچار تنگی می شوند٬ خونرسانی به درستی به اندام ها صورت نمی گیرد.

غذایی برای بهبود جریان خون!

به گزارش ایرنا، در نتیجه این وضعیت٬ فرد دچار احساس سوزش٬ کرختی یا گرفتگی عضلانی می گردد. با این حال مصرف بعضی از مواد غذایی، گردش خون را بهبود بخشیده و باعث می گردد شما زندگی فعالتری داشته باشید:

شکلات تیره: کاکائو٬ سرشار از آنتی اکسیدانهایی است که فشار خون و کلسترول خون را کنترل می نمایند و جریان خون را بهبود می بخشند.

زردچوبه: زردچوبه٬ منبع مفیدی برای حفظ سرخرگ ها در برابر لخته شدن خون است. مصرف زردچوبه به همراه فلفل سیاه، جذب آن را موثرتر می نماید.

آب چغندر: نوشیدن آب چغندر٬ یک روش بسیار خوب برای بهبود گردش خون است. بعضی تحقیقات نشان می دهند که نوشیدن روزانه یک تا دو فنجان آب چغندر٬ فشار خون را در افرادی که به پرفشاری خون مبتلا هستند٬ کاهش داده و به کسانی که به بیماری شریانی محیطی مبتلا بوده و راه رفتن برایشان مشکل و با درد همراه است٬ یاری میکند تا بتوانند با راحتی بیشتری راه بروند.

ماهی سالمون: کمبود اسیدهای چرب امگا٬3 گردش خون را ضعیف می نماید. امگا3 موجود در ماهیهایی مثل سالمون٬ ترکیبات طبیعی دارد که خون را رقیق نموده و اثر ضد لخته شدن خون دارند.

تربچه: این ماده غذایی٬ سرشار از مواد معدنی مثل پتاسیم است که به حفظ فشار خون در محدوده طبیعی و افزایش گردش خون٬ یاری می نماید. در هر نصف فنجان٬ تربچه ورقه شده٬ 135 میلی گرم پتاسیم وجود دارد که فشار خون رو پایین می آورد.

جوانه بروکسل: جوانه بروکسل و سایر مواد غذایی که منبع ویتامین ث هستند٬ مثل بروکلی٬ گاوا٬ پرتقال و توتها٬ همگی به گردش بهتر خون٬ یاری مینمایند. ویتامین ث یک آنتی اکسیدان است که با اثر بر روی آستر سلولهای سرخرگها٬ به گشاد شدن آنها یاری می نماید. در نتیجه٬ جریان خون با سهولت بیشتری انجام می گردد.

سیر: مصرف سیر٬ از مسدود شدن سرخرگها جلوگیری می نماید. توصیه می گردد که روزانه دو تا سه حبه سیر بخوریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1132

به "غذایی برای بهبود جریان خون!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذایی برای بهبود جریان خون!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید