فرشته حسینی ، میترا حجار و پانته آبهرام در یک قاب ، آسان نیست دختر باشی و سرپناه نداشته باشی

به گزارش مجله ایرکا، مراسم افتتاح سرای گوهر با حضور مسئولین این مرکز، پانته آ بهرام، میترا حجار و فرشته حسینی برگزار و پانته آ بهرام به عنوان سفیر سرای گوهر معرفی گردید.

فرشته حسینی ، میترا حجار و پانته آبهرام در یک قاب ، آسان نیست دختر باشی و سرپناه نداشته باشی

به گزارش خبرنگاران طبق گزارش رسیده، مراسم افتتاح سرای گوهر یازدهمین مرکز طلوع بی نشان ها با حضور اکبر رجبی مشهود مدیرعامل جمعیت طلوع بی نشان ها، پانته آ بهرام سفیر سرای گوهر و فرانک ایمانی مدیر سرای گوهر عصر سه شنبه 29 آذر ماه برای حمایت از زنان و دختران بی سرپناه در این مرکز برگزار گردید.

رجبی در ابتدای این مراسم عنوان نمود: رویای همه ما این بود که روزی زنان بی پناه این سرزمین سرپناهی داشته باشند و امروز این امر محقق می گردد. سرای گوهر یازدهمین مرکز طلوع بی نشان هاست و کارش را در اولین روز دی ماه با یاری تمام کسانی که کوشش کردند تا این ساختمان به بهره برداری برسد و پناهگاه دختران بالای 18 سالی باشد که به هر علتی پدر و مادر ندارند، آغاز می نماید.

او درباره اعلام آمادگی شهرهای دیگر برای یاری به این مرکز اعلام کرد: از شهرهای دیگر نیز برای حمایت از سرای گوهر اعلام آمادگی نموده اند، به طور مثال از شهرهای قم، اصفهان، گیلان و کرج افرادی اعلام آمادگی کردند تا مرکزی در این شهرها ساخته گردد و دختران ما در شهرهای خودشان مورد حمایت قرار گیرند. در انتها باید بگویم که امیدوارم در آینده تمام این دختران خودشان به راهبرانی برای حمایت از افراد دیگر تبدیل شوند.

فرانک ایمانی مدیر سرای گوهر به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: جامعه هدف موسسه ما، دختران در معرض آسیب مستعد، یعنی افراد علاقه مند و انگیزه مند برای بهبود کیفیت زندگی و رشد شخصی و اجتماعی خودشان هستند.

او اضافه کرد: همه افراد جامعه پذیر هستند، اما در بعضی مواقع این جامعه پذیری در محیط هایی که از هنجار خارج است، دچار چالش می گردد. ما در اینجا فرایند جامعه پذیری مجددی را برای این عزیزان طرح ریزی می کنیم. به طور مثال ما در این موسسه چند دپارتمان تخصصی خواهیم داشت که هرکدام از این دپارتمان ها ابعاد مختلف سلامتی دختران را ارزیابی و برای آن برنامه ریزی می نمایند تا باتوجه به استعدادها و نیازهای افراد برنامه و طرح توانمندسازی دختران را عملی کنیم.

مدیر سرای گوهر اظهار کرد: برای هر دختر در این موسسه علاوه بر حامی که در نظر گرفته شده و ممکن است صرفا حامی اقتصادی هم نباشد، یک مدیر انفرادی هم خواهیم داشت تا پرونده هر کدام را به صورت انفرادی دنبال کند و اهداف آن ها را پیش ببرد.

او درباره بازه زمانی این پروژه حمایتی شرح داد: این پروژه دارای یک بازه زمانی یک و نیم تا دو ساله است که برنامه های بازتوانی افراد را در این مدت ارائه می کنیم و در بازه شش ماهه آخر، مرحله انتقال به زندگی خارج از مرکز را دنبال می کنیم تا افراد برای زندگی مستقل آمادگی داشته باشند.

این مددکار اجتماعی گفت: یکی دیگر از اهداف ما تهیه و فراوری محتوای بومی سازی شده است، یعنی کوشش داریم به عنوان یک نقطه تمرکز، تجربیات و منابعی را در اختیار مراکزی از این دست در شهرها و منطقه ها مختلف قرار دهیم.

ایمانی در انتها از یک پروژه اجتماع محور متمرکز بر منطقه ها میانه شهری اطلاع داد و گفت: بعلاوه پروژه یک برنامه اجتماع محور مشابه سرای نور را در دست داریم که برای منطقه ها بافت میانه و میانه رو به مثبت شهری ست و می خواهیم در این پروژه برای انسجام اجتماعی، ارتقای هویت محلی و... برنامه هایی از این دست طرح ریزی کنیم. قصد داریم در این پروژه هم منابعی در اختیار دیگران و حتی دانشگاهیان قرار دهیم که در پروژه های اجتماع محور که معمولا توجه آن ها به منطقه ها پایین شهر است، هدف ما متمرکز بر بافت اجتماعی محلات و بافت های میانه باشد.

تجلیل از پانته آ بهرام به عنوان سفیر سرای گوهر

در ادامه این برنامه از پانته آ بهرام به عنوان سفیر سرای گوهر تجلیل شد.

پانته آ بهرام عنوان نمود: هر حرکتی از نقطه صفری آغاز می گردد، اما من اکنون این شانس را دارم که در نقطه صفر نیستم زیرا اکبر رجبی بسیار کوشش نموده است تا این مجموعه اکنون در این جایگاه قرار بگیرد و در واقع من از میانه راه به این راستا پیوسته ام.

او با اشاره به نام سرای گوهر توضیح داد: معتقدم که کلمات بار دارند، در نتیجه وقتی نام جایی گوهر است یعنی به جوهر وجود آدم ها اشاره می نماید، زیرا تنها چیزی که در آینده برای یک انسان باقی می ماند این است که از گوهر وجودی خود چطور استفاده نموده و از آن بهره برده است.

این بازیگر در ادامه تاکید نمود: من با این رویا به مجموعه پیوستم که تا جای ممکن تجربه های خودم در زندگی را با دختران در میان بگذارم. از طرفی معتقدم هنر در وجود همه انسان ها وجود دارد و امید من این است که با برگزاری کلاس های هنری مختلف بخش های هنرمندانه و روشن این بچه ها را از وجودشان بیرون بکشیم.

پانته آ بهرام در انتها با اشاره به فعالیت های بین المللی به عنوان سفیر سرای گوهر عنوان نمود: من به جنبه های بین المللی ماجرا هم فکر و درباره نمونه های آن تحقیق کردم که در کشورهای دیگر این نوع حمایت ها به چه صورتی انجام می گردد. به طور مثال دیدم که بعضی کوشش می نمایند سن خروج بچه ها از بهزیستی را به 22 سال برسانند. من هم کوشش دارم با مجامع بین المللی ارتباطی برقرار گردد تا از تجربیات مختلف در سراسر دنیا هم بهره مند شویم.

متیرا حجار: جامعه سالم با طبیعت و زنان سالم تحقق می یابد

میترا حجار بازیگر کشورمان یکی دیگر از مهمانان این برنامه بود که در سخنانی اظهار کرد: من به کاری که انجام می دهید ایمان دارم و معتقدم جامعه سالم با طبیعت و زنان سالم تحقق پیدا می نماید، زیرا زنان، مادران یک جامعه هستند و ما به هر کشور پیشرفته ای که نگاه می کنیم، می بینیم که زنان قدرتمندی دارند. این توانایی در کشور ما هم وجود دارد، تنها کافی ست که دست در دست هم دهیم تا این امر محقق گردد.

فرشته حسینی: آسان نیست دختر باشی و سرپناهی نداشته باشی

فرشته حسینی یکی دیگر از بازیگران کشور که برای حمایت از این مجموعه در برنامه حضور پیدا نموده بود، گفت: وقتی 10 ساله بودم به موسسه ای رفتم که در آن موسسه برای دخترانی که خانواده نداشتند یا شرایط اقتصادی خوبی نداشتند، کلاس های مختلف برگزار می کردند. در آنجا دوستان خوبی پیدا کردم و می دانم که آسان نیست دختر باشی و سرپناهی نداشته باشی. به همین علت برای من افتتاح چنین مجموعه ای باارزش است که فرصت و پناهی در اختیار دختران قرار می دهد و امید آن ها برای زندگی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1378

به "فرشته حسینی ، میترا حجار و پانته آبهرام در یک قاب ، آسان نیست دختر باشی و سرپناه نداشته باشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرشته حسینی ، میترا حجار و پانته آبهرام در یک قاب ، آسان نیست دختر باشی و سرپناه نداشته باشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید