میدان سرخ مسکو ، جذاب ترین دیدنی مسکو

به گزارش مجله ایرکا، میدان سرخ مسکو یکی از بهترین و جذاب ترین دیدنی های دنیا است که تماشای آن را به شما صد در صد پیشنهاد می کنیم. حیف است به مسکو برویم و از این جاذبه جذاب دیدن نکنیم. میدان سرخ موسکو مرکز شهر مسکو است و محلی است برای تجمع جاذبه های دیدنی این شهر. با میدان سرخ مسکو بشتر آشنا شوید.

میدان سرخ مسکو ، جذاب ترین دیدنی مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

چرا میدان سرخ مسکو تا این حد شلوغ است؟

همواره در میدان مسکو، افراد زیادی را می بینید که برای تماشای دیدنی های این میدان، پا به این مکان زیبا و سنگ فرش شده گذاشته اند. هنگامی که در این میدان قدم می زنید و بر روی کفپوش سنگی میدان راه می روید، با چشم نظاره گر معماری های باشکوه و الهامات هنری هستید. علاوه بر این که این بخش مرکز شهر است، به علت وجود کلیسای سنت باسیل و موزه لنین و کاخ کرملین، همواره مملو از جمعیت است.

تاریخچه میدان سرخ

RED در زبان روسی به معنای زیبا است. در واقع این میدان به نام میدان زیبا باید شناخته گردد اما به علت وجه تشابه کلمه RED انگلیسی که به معنی قرمز است و ساختمان های قرمزی که در اطراف این میدان قرار گرفته است، به این میدان، میدان سرخ می گویند. در ابتدا قرار بود که میدان سرخ مسکو، مکانی برای خرید باشد. به نظر می رسد دلیل این موضوع هم، نزدیکی میدان سرخ به منطقه تجاری کیتای گورود بوده باشد. اما بعد از مدتی، این میدان، به میدانی برای برگزاری جشن ها و فستیوال ها تبدیل شد و جاذبه هایی که اطراف آن وجود داشت، به تنهایی کافی بود تا سیل عظیمی از مردم را به سمت خود بکشانند.

میدان سرخ، مکانی برای اعدام سربازان قزاقی

در گذشته، این میدان مکانی برای اعدام سربازان قزاقی بود. دو شخصیت مهمی که در این مکان اعدام شدند را می توان از تاثیرگذارترین افرادی دانست که در مسکو زندگی می کردند. هر کدام از این شخصیت ها، داستان های ویژه ای داشته اند. استپان رازین در سال 1671 میلادی و استرلتسی در سال 1698 در میدان سرخ مسکو اعدام شدند.

در میدان سرخ مسکو چه دیدنی هایی را خواهیم دید!

اولین و مهمترین مکان های دیدنی که در میدان سرخ وجود دارد، منزلگاه مومیایی معروف دنیا، ولادیمیر لنین است. مومیایی ولادیمیر لنین که پایه گذار اتحاد جماهیر شوروی است از سال 1924 در این مکان قرار گرفته است و امروزه، به یک زیارتگاه برای افرادی که عاشقانه رهبرشان را دوست دارند، تبدیل شده است. با این که خود لنین در وصیتی که داشت اعلام نموده بود که دوست دارد در کنار مادرش در سن پترزبورگ دفن گردد اما بدرقه باشکوهی که در هنگام مرگ لنین در سرمای جانسوز سال 1924 رخ داد باعث شد تا استالین، مقبره پدر شوروی کومونیستی را در همین میدان قرار دهد و از او مومیایی بسازد تا جسد لنین همواره جاودان بماند.

دروازه میدان سرخ

در میدان سرخ مسکو، دروازه ای را مشاهده می کنید که در حال حاضر نمونه بازسازی شده دروازه اصلی و قدیمی این منطقه است. در سال 1680 دروازه میدان سرخ توسط استالین از بین رفت چرا که استالین گمان می کرد این دروازه مانع رژه و پیاده روی نظامیان روسی در میدان سرخ می گردد. از آن جایی که این دروازه اهمیت ویژه ای در تاریخ روس ها داشته است، در سال 1995 مجددا مشابه همان دروازه در میدان سرخ ساخته شد. با عبور از این دروازه به کلیسای قدیمی و کوچکی که در قرن هجدهم ساخته شده است می رسید. کلیسای روشن ایوریان ویرجین مقدس، از دیدنی های میدان سرخ است.

کلیسای سنت باسیل

یکی از زیباترین کلیساهای دنیا که شاید با پارک والت دیزنی اشتباه بگیرید، کلیسای سنت باسیل است. این کلیسا با رنگ های شاد و الگوهای هندسی متفاوتی ساخته شده است که اوج هنر معماری روسی را به نمایش می گذارد. در دنیا کلیساهای بسیاری را مشابه سنت باسیل سعی نموده اند بسازند اما هیچ کدام از آن ها، نتوانسته اند جای کلیسای سنت باسیل روسیه را بگیرند. هیچ کدام از گنبدها نه در رنگ و نه در طرح مشابه یکدیگر نیستند. پیازه های کلیسا هر کدام با ترکیب رنگی جداگانه، جلوه گری می نمایند.

منبع: سفرمی
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 463

به "میدان سرخ مسکو ، جذاب ترین دیدنی مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان سرخ مسکو ، جذاب ترین دیدنی مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید