تور ارمنستان: نقش روسیه در حل و فصل اختلافات آذربایجان و ارمنستان

به گزارش مجله ایرکا، دیپلمات سابق ایران در آذربایجان گفت: آقای پوتین به عنوان میانجیگر به اختلافات آذربایجان و ارمنستان وارد شده است و می تواند صرفا به دو کشور توصیه کند؛ تصمیم نهایی بر سر اختلافات با رهبران دو کشور آذربایجان و ارمنستان است.

تور ارمنستان: نقش روسیه در حل و فصل اختلافات آذربایجان و ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

محسن پاک آیین در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات رهبران آذربایجان و ارمنستان با رئیس جمهور پوتین بر سر مسائل و مسائل مرزی اظهار کرد: آقای پوتین در ملاقات با رهبران دو کشور ارمنستان و آذربایجان توصیه نموده است که اختلافات مرزی را به وسیله جنگ و درگیری دنبال ننمایند و آذربایجان و ارمنستان هم این را پذیرفتند و اینکه به این شکل عمل نمایند تا آرامش، امنیت و ثبات در منطقه ایجاد گردد.

وی ادامه داد: البته به طور مبهم برای برطرف انسداد مسیرهای حمل و نقل هم رهبران این دو کشور موافقت کردند اما اینکه مذاکره بر سر این مساله به چه نتیجه ای برسد باید صبر کرد.

این دیپلمات سابق کشورمان در آذربایجان اضافه نمود: شرایط اختلافات مرزی بین کشورها یک شبه یا در مدت کوتاه حل نمی گردد چون مرتبط با تمامیت ارضی کشورهاست و کشورها روی این مساله سخت گیر هستند، نباید انتظار داشت مذاکرات درباره مرزها به ویژه میان آذربایجان و ارمنستان با توجه به نوع اختلافات به سرعت حل و فصل گردد اما این مذاکرات می تواند در عین حال که طولانی می گردد به جنگ و درگیری منجر نگردد.

پاک آیین درباره نقش و تاثیر ورود روسیه به این بحث اظهار کرد: آقای پوتین بیش از یک سال است که به این بحث وارد شده است اما نقش میانجیگر دارد و می تواند صرفا به دو کشور توصیه کند. تصمیم نهایی با رهبران دو کشور آذربایجان و ارمنستان است.

وی اعلام نمود: نفس مذاکره دو کشور مثبت است و نشان می دهد سعی دارند به روش مسالمت امیر مسائل شان را حل نمایند اما اینکه در چه زمانی و با چه سرعتی مسائل حل و فصل گردد و نتیجه نهایی دست یابند، باید صبر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1259

به "تور ارمنستان: نقش روسیه در حل و فصل اختلافات آذربایجان و ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: نقش روسیه در حل و فصل اختلافات آذربایجان و ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید