نکاتی برای جلوه بیشتر به دکوراسیون اداری
به گزارش مجله ایرکا، اگر سبک طراحی دفتر کار شما مجذوب کننده نباشد بر بهره وری کارمندان شما تأثیر می گذارد. سعی کنید به فضای داخلی دفتر خود نگاه کنید، آیا تاثیر خوبی بر بهره وری و راحتی و آرامش شما می گذارد؟
وقتی طراحی دفتر کار حس مثبتی به شما نمی دهد، ممکن است احتیاج به تغییر آن داشته باشید. لازم نیست مبلغ زیادی را برای طراحی مجدد دفتر خود خرج کنید. می توانید ویژگی های جدیدی را به دفتر خود اضافه کنید.
در این مقاله چند ایده برای طراحی منحصر به فرد دکوراسیون اداری و ویژگی های آن را آنالیز می کنیم تا بتوانید در این مورد تصمیم گیری کنید.
ایجاد یک دفتر پرنور
یک دفتر کار با نور خوب تأثیر مثبتی بر بهره وری و تمرکز کاخبرنگارانن دارد. حتی بر ساعت داخلی بدن یا ریتم شبانه روزی بدن تأثیر می گذارد. نور بعلاوه هوشیاری، خلق و خو و انرژی فرد را بهبود می بخشد. همه اینها برای اینکه کارمندان شما بهتر کار نمایند ضروری هستند. بنابراین، سبک اداری شما هر چه باشد، باید نور مناسبی داشته باشید.
چند ترفند برای پرنورتر کردن دفتر کار
- روشنایی مناسب را انتخاب کنید
هنگام انتخاب وسایل روشنایی، باید وظایف کارمندان خود را در نظر بگیرید. در حالی که بعضی از منطقه ها دفتر شما ممکن است به روشنایی بیشتری احتیاج داشته باشند، بعضی ممکن است فقط به میزان کمی از آن احتیاج داشته باشند. به عنوان مثال، فضاهای کاری با استفاده از لپ تاپ یا دسکتاپ ممکن است به نور کنترل شده بیشتری احتیاج داشته باشند. از این رو، ممکن است لازم باشد میزانی از شدت نوررا پخش یا مسدود کنید.
- دما و رنگ روشنایی مناسب داشته باشید
این مورد هم بر اساس عملکرد فضای اداری شما خواهد بود. شما باید پیامدهای سلامتی طیف های نور را بر سلامت خود و کارمندان در نظر بگیرید. به طور کلی، نورهای سفید و آبی برای تمرکز و کار برترین هستند. نورهای نارنجی و سفید برای آرامش مناسب هستند. بنابراین برای هوشیار نگه داشتن کاخبرنگارانن خود در صبح، از چراغ های خنک تر و روشن تر بهره ببرید. سپس، در طول روز از چراغ های گرم تر بهره ببرید تا کاخبرنگارانن را آرام نگه دارید.
- استفاده از چراغ LED
در حالی که چراغ های LED گران تر از چراغ های معمولی هستند، می توانند به شما در صرفه جویی در دراز مدت یاری نمایند. این به این علت است که لامپ های LED کم مصرف هستند، انرژی اضافی مصرف نمی نمایند و طول عمر بیشتری نسبت به چراغ های معمولی دارند.
- از مزایای نور طبیعی بهره ببرید
علاوه بر این، می توانید با استفاده از نور طبیعی بیشتر در محل کار خود، کارمندان را از تاری دید، سردرد و خستگی چشم نجات دهید. بنابراین، باید موانع ساختمان مجاور، جهت ساختمان و ارتفاع سقف را در نظر بگیرید. همه اینها به حداکثر رساندن تأثیر نور خورشید یاری می نماید. بعلاوه می توانید پنجره های خود را بزرگتر کنید تا نور طبیعی بیشتری وارد دفتر شما گردد.
دکوراسیون اداری نئوکلاسیک
هنگام طراحی دفترکار نئوکلاسیک، نکته کلیدی ظرافت و زیبایی است. بعلاوه می توانید از قطعات الهام گرفته شده سنتی برای ایجاد ظرافت بهره ببرید.
موارد مهم در ایجاد دکوراسیون نئو کلاسیک اداری
- دکور
دکورشامل لوازم جانبی و بعضی از تزئینات معمولی مانند مجسمه ها و... هستند. می توانید نقوش گل را به خصوص در طرح های دیوار اضافه کنید.
- مبلمان
از وسایلی بهره ببرید که متقارن و ساده هستند. برای ارائه طرح کلی از شکل معمول در مبلمان و میز اداری، آنهایی را انتخاب کنید که ساختارهای فلزی یا چوبی دارند. اگر یک سالن اداری دارید، می توانید یک جایگاه استراحت با سبک کلاسیک نیز اضافه کنید.
- رنگ ها
اگر الگوهایی برای انتخاب دارید، پالت های کم کنتراست برای طراحی نئوکلاسیک محبوب هستند. برای ترکیب رنگ خود می توانید از طلایی، نقره ای، قرمز یا مشکی بهره ببرید. از رنگ کلی ملایم بهره ببرید. می توانید رنگ های خنثی مانند سبز، آبی، زرد، خاکستری، کرم و سفید را انتخاب کنید.
اگرچه طراحی نئوکلاسیک از سال ها پیش شکل گرفته است، اما همچنان به عنوان یک طراحی اداری محبوب به جای مانده است زیرا مجذوب کنندهیت و ظرافت را ایجاد می نماید. بنابراین، اگر می خواهید دفتری با کلاس تر و دنج تر داشته باشید، طراحی نئوکلاسیک را امتحان کنید.
طراحی مینیمال دفتر کار
یکی دیگر از طراحی های اداری محبوب، طراحی مینیمالیستی است. این سبک طراحی بسیار آسان بوده و کار کردن با آن ساده است.
نحوه استفاده از طراحی مینیمال برای دفتر کار
- آن را بدون شلوغی نگه دارید
به جای قرار دادن بسیاری از چیزهای غیر ضروری در دفتر خود، آن را بدون به هم ریختگی قرار دهید. از سوی دیگر بسیاری از چیزهای اطراف می تواند حواس کارمندان را منحرف کند، علاوه بر اینکه دفتر شما را به هم ریخته است. بنابراین، فقط چیزهایی را نگه دارید که برای شما و کارمندانتان شادی می آورند. در صورت احتیاج، اسناد یا اشیاء را در یک محل نگهداری نکنید. یا دیوارهای خود را با تصاویر زیادی که حتی برای تماشا آنها ارزش قائل نیستید پر نکنید.
- از مبلمان کم حجم بهره ببرید
اگر فضای اداری کوچکی دارید، از پر کردن آن با مبلمان حجیم یا بزرگ خودداری کنید. در عوض، از مبلمان یا انواع میز اداری که در فضا صرفه جویی می نمایند بهره ببرید. این ایده به شما یاری می نماید فضای بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال، از قفسه های مدولار یا میزهای قابل افزایش بهره ببرید.
- دکور را ساده نگه دارید
مهمترین عنصر مینیمالیسم سادگی است. بنابراین، فضای اداری شما باید زیبایی ساده ای داشته باشد. این شامل نورپردازی، جایگاه، میز اداری، میز پذیرش، و حتی میز مدیریت و چیدمان دفتر شما است. از موارد زرق و برق دار اجتناب کنید. به جای طرح های عجیب و غریب، به سراغ طرح های کلاسیک تر بروید. بعلاوه، مطمئن شوید که عناصر اداری شما با طراحی کلی هماهنگی ایجاد می نماید تا به یک طراحی مینیمال برسید.
با انتخاب دکوراسیون اداری مناسب، می توانید دفتر خود را مجذوب کننده جلوه دهید و بهره وری کارمندان را افزایش دهید. با توجه به نوع کاری که انجام می دهند، می توانید از بین موارد ذکر شده در بالا، مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. یا این که در قسمت های مختلف شرکت فضاهای متفاوتی ایجاد کنید.
این مطلب را در نظر داشته باشید که انتخاب یک طراح حرفه ای و استفاده از متریال با کیفیت مسئله مهمی در دکوراسیون اداری دفتر یا شرکت شما است. مسلما مجموعه های مختلفی در این زمینه در حال فعالیت هستند یکی از مجموعه هایی که با تمرکز بر روی استفاده از برترین متریال، کیفیت خوبی را در اجرا از خود به جا می گذارد، مجموعه آرکا کابین می باشد. این مجموعه علاوه بر دکوراسیون اداری در زمینه پیاده سازی انواع کابینت نئوکلاسیک، های گلاس و ممبران و بعلاوه ساخت کمد دیواری فعالیت می نماید.
منبع: رکنا