تور ارزان استرالیا: نگاهی به فستیوال ها و جشن های باشکوه سیدنی

به گزارش مجله ایرکا، در طول سال، رویدادهای فرهنگی متنوعی از جمله جشن های ملی، جشنواره های موسیقی، مراسم سال نو و جشنواره های هنری در سیدنی برگزار می شوند که در زیر به بعضی از آنها اشاره شده است.

تور ارزان استرالیا: نگاهی به فستیوال ها و جشن های باشکوه سیدنی

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

جشنواره سیدنی

بزرگترین رویداد فرهنگی سالانه استرالیاست که از سال 1977، هر سال در ژانویه به مدت سه هفته برگزار می گردد. در این جشنواره بیش از هشتاد عنوان برنامه فرهنگی و هنری اجرا می گردد و برپایی نمایشگاه های هنرهای معاصر و هنرهای تجسمی، اجرای موسیقی، پایکوبی، نمایش و سیرک از برنامه های آن هستند.

جشنواره بیگ دی اوت

جشنواره موسیقی روز است که در سال 1992 در سیدنی شروع به کار کرد و به تدریج در شهرهای دیگر نیز به اجرا عایدی. این مراسم در اواخر ژانویه برگزار می گردد و در آن گروه های موسیقی پاپ و …. از سراسر دنیا نوترین آهنگ های خود را اجرا می نمایند.

جشن سال نو چینی ها

با توجه به تعداد چینی های مقیم سیدنی، این جشن یکی از جشن های بزرگ شهر و هر سال در فوریه به مدت سه هفته برگزار می گردد. گرداندن اژدهای معروف چینی در شهر، برپایی بازارهای سنتی چینی در محله چینی ها، مسابقات قایق سواری اژدها و …. از برنامه های این جشن سنتی هستند.

رویال ایسترشو

یا مراسم سلطنتی عید پاک، یکی از جشن های معروف سیدنی است که هر سال حدود دو هفته قبل از عید پاک برگزار می گردد. این مراسم فرصت مناسبی برای رقابت بین استان های مختلف در ارائه و معرفی محصولات کشاورزی است، اما قسمت های جنبی و تفریحی آن نیز مانند مسابقه آشپزی، هنرهای دستی و عکاسی، برپایی بازار، قسمت های بازی و مسابقات بچه ها و … هواداران فراوانی دارد. سالانه حدود 1،000،000 نفر در این جشنواره شرکت می نمایند. ملکه ویکتوریا لقب سلطنتی را به این جشنواره داده است.

جشنواره فیلم فرانسوی

هر سال در مارس برگزار می گردد و در آن، فیلم های نو سینمای فرانسه به نمایش در می آیند. این جشنواره، بزرگترین جشنواره فیلم های خارجی در استرالیاست و علاوه بر سیدنی در چند شهر دیگر این کشور، مانند کانبرا و ملبورن نیز برگزار می گردد.

فستیوال وی

فستیوال موسیقی است که از سال 2007 در سیدنی شروع به کار کرد. این جشنواره در ماه های مارس و آوریل برگزار می گردد و حامیان اقتصادی آن شرکت مخابرتی ویرجین موبایل و شرکت هواپیمایی ویرجین بلو هستند.

جشنواره فیلم سیدنی

از سال 1954، هر سال به مدت دو هفته در جون برگزار می گردد و یکی از قدیمی ترین جشنواره های فیلم دنیاست . در این جشنواره حدود 200 فیلم از استرالیا و سایر کشور های دنیا به رقابت می پردازند.

جشنواره دو سالانه سیدنی

جشنواره بین المللی هنرهای معاصر و بزرگترین و مجذوب کننده ترین جشنواره هنری استرالیاست که از سال 1973، هر دو سال یکبار در ماههای جون تا جولای برگزار می گردد.

جشنواره فرینج سیدنی

در سپتامبر برگزار می گردد و شامل نمایش فیلم، تئاتر، برنامه های ورزشی، شب شعر، نمایش کمدی و بخش های مربوط به بچه ها است.

جشن مادربزرگ اسمیت

خانم ماریا آن اسمیت که بعدها به مادربزرگ معروف شد، در باغچه خانه خود در ایست وود، حومه ای در سیدنی، درخت سیبی را پرورش داد که سیب های سبز آن با نام سیب سبز مادربزرگ اسمیت، معروفیت دنیای پیدا کردند. هر سال در اکتبر جشنی در بزرگداشت ماریا اسمیت، در این محل برپا می گردد که با انواع تفریحات و مسابقات خانوادگی همراه است و شرکت نمایندگان زیادی نیز دارد.

جشن سال نو

در شب سال نو، 31 دسامبر هر سال، مراسم آتش بازی بزرگی در اطراف پل بندرگاه برپا می گردد. این آتش بازی هر سال با موضوعی خاص انجام می گردد و زیبایی آن 1،000،000 بیننده را به خود جذب می نماید. علاوه بر این، شبکه های تلویزیونی سراسر استرالیا نیز این مراسم را پخش می نمایند. در واقع در این شب، دو مراسم آتش بازی بزرگ برگزار می گردد، یکی آتش بازی خانوادگی است و ساعت 9 شب یرگزار می گردد و دیگری در نیمه شب.

جشنواره مجسمه سازی در ساحل

این جشنواره از سال 1997، هر سال در ساحل بوندای برگزار می گردد و بزرگ ترین جشنواره فضای باز استرالیاست. در این جشنواره هنرمندانی از استرالیا و دیگر کشورها به رقابت می پردازند. زمان این جشنواره در سال های مختلف، متغیر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1325

به "تور ارزان استرالیا: نگاهی به فستیوال ها و جشن های باشکوه سیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: نگاهی به فستیوال ها و جشن های باشکوه سیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید