هزینه زندگی در ولنجک خوش آب و هوا چقدر است؟

به گزارش مجله ایرکا، اگر به دنبال محله های مرفه برای زندگی هستید، نگاهی به ولنجک داشته باشید. این محله در کوهپایه های قله توچال و در منطقه یک شهرداری تهران قرار گرفته است. این محله دارای جمعیت بالای 22 هزار و 742 نفر است و از طرف شمال به ارتفاعات توچال، از جنوب به بزرگراه پارک وی، از شرق به رودخانه ولنجک و از غرب به درکه محدود می گردد. به طورکلی این محله مملو از محله های گردشگری مانند بام تهران و تله کابین توچال و… است.

هزینه زندگی در ولنجک خوش آب و هوا چقدر است؟

دلایل زندگی مرفه در ولنجک

ولنجک علاوه بر آب وهوای مطلوب، دارای سیستم حمل ونقل راحت و سریع است. در حال حاضر این محله دسترسی راحتی به اتوبوس و تاکسی برای مسیرهای چهارراه پارک وی، تجریش و شهید چمران دارد. در این محله 4 مرکز خرید ازجمله مرکز خرید ولنجک، توچال، خلیج فارس و فروشگاه های زنجیره ای حامی (شعبه ولنجک) وجود دارد. همچنین این محله دارای 4 بیمارستان، 9 بوستان کوچک و عظیم و سفارت خانه اوکراین، صربستان، الجزایر و سفارت ساحل عاج است. به هر روی خرید یا اجاره آپارتمان در ولنجک و داشتن خانه ای آرام و زیبا برای بسیاری از افراد خواسته ای مهم است؛ چرا که ولنجک یکی از محله های مرفه نشین منطقه یک تهران است که به دلیل هم جواری با مناطق کوهپایه ای قله توچال، دارای آب و هوای بسیار خوب و دلپذیریست.

کیفیت زندگی در ولنجک خاص اما گران

اگر جیب پر از پول دارید و به دنبال محیط آرام و فارغ از ترافیک و آب وهوای آلوده هستید، سری به محله های ولنجک بزنید. بر اساس آمارهای به دست آمده از شاخص های کیفیت زندگی، ولنجک جزو مناطق باکیفیت از لحاظ تعداد تراکم جمعیت و متراژهای خانه است. بیشتر واحدهای این محله ویلایی بوده و به تازگی می توانید برج های بسیار لوکس و پنت هاوس دار نیز در این محله ببینید.

اجاره های روزانه سوییت در ولنجک

در این منطقه می توانید واحدهای بسیار لوکس و معمولی و حتی سوییت های کوچک را به صورت روزانه اجاره کنید. به طور مثال اجاره یک واحد 130 متری دوخوابه واقع در خیابان گلستان 4 به صورت روزانه در روزهای عادی در حدود یک میلیون و 300 هزار تومان و در روزهای تعطیل و آخر هفته در حدود یک میلیون و 400 هزار تومان است. نرخ اجاره روزانه این واحد آپارتمانی در روزهای ویژه مانند نوروز و اعیاد در حدود یک میلیون و 500 هزار تومان و اجاره ماهانه این ملک 25 میلیون تومان است. این ملک مناسب 4 تا 5 مهمان بوده و برای هر مهمان اضافی باید یکصد هزار تومان به مالک پرداخت گردد.

همچنین اجاره روزانه یک سوئیت 50 متری دوبلکس در ولنجک در خیابان گلستان 5 در حدود 400 هزار تومان و در روزهای تعطیل 450 هزار تومان است. اجاره ماهانه این سوئیت نیز 10 میلیون تومان است. این واحد مناسب 2 تا 3 نفر و هزینه مهمان اضافی برای هر شب 70 هزار تومان است.

اجاره ماهانه واحدهای 50 متری در ولنجک

اگر به دنبال اجاره های واحدهایی با متراژ کمتر از 50 متر در ولنجک هستید، می توانید سری به بلوار دانشجوی ولنجک سر بزنید. این محله مملو از واحدهای کوچک متراژ است. در حال حاضر اجاره یک ماهانه واحد 50 متری، واقع در ولنجک، بلوار دانشجو، خیابان گل ریزان در حدود 3 میلیون تومان و هزینه رهن آن 30 میلیون تومان است. این ملک 15 ساله و بازسازی شده است. همچنین اجاره ماهانه یک واحد 45 متری واقع در ولنجک، خیابان گلستان ششم در حدود 2 میلیون و 500 هزار و ودیعه آن 30 میلیون تومان است. این بنا 20 ساله بوده و دکوراسیون سنتی دارد.

اجاره ماهانه واحدهای 70 تا 100 متری در ولنجک

اگر به دنبال واحدهای عظیم تر از 50 متر هستید، باید سری به خیابان شانزدهم، نوزدهم و یاسمن بزنید. این محله ها مملو از واحدهای 70 تا 100 متری است. در حال حاضر اجاره ماهانه یک واحد 85 متری، واقع در ولنجک، خیابان شانزدهم در حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان و ودیعه آن 200 میلیون تومان است. همچنین اجاره ماهانه یک واحد 94 متری، واقع در ولنجک، خیابان نوزدهم در حدود 3 میلیون و 700 هزار و پیش پرداخت آن 200 میلیون تومان است. هم اکنون اجاره ماهانه یک واحد 100 متری در خیابان 22 متری در حدود 5 میلیون تومان و مبلغ ودیعه آن 100 میلیون تومان است. این واحد دارای 2 پاسیو 20 متری و 8 متری نیز هست.

اجاره ماهانه واحدهای 100 تا 200 متری در ولنجک

اگر توانایی پرداخت اجاره های سنگین برای واحدهای عظیم متراژ در ولنجک رادارید، سری به خیابان 26 ولنجک بزنید. این محله مملو از واحدهایی با متراژ عظیم تر از 100 متر با طراحی لوکس است. این محله بسیار آرام بوده و سطح زندگی در آن بسیار بالا و گران است.

در حال حاضر هزینه رهن کامل یک واحد 145 متری، واقع در ولنجک، خیابان بیست و ششم در حدود 450 میلیون تومان است. همچنین اجاره ماهانه یک واحد 147 متری، واقع در ولنجک در همین خیابان، 7 میلیون و 500 هزار تومان و هزینه رهن آن 80 میلیون تومان است. هم اکنون هزینه رهن کامل یک واحد 200 متری در خیابان 15 متری هم یک میلیارد و 500 میلیون تومان است.

اجاره ماهانه واحد 200 تا 300 متری در ولنجک

اما اگر متراژهای بالاتر از 200 متر برای اجاره هستید، باید نگاهی به خیابان بیست و یکم ولنجک داشته باشید. در حال حاضر تعداد زیادی از این واحدها برای رهن و اجاره در سایت مشاوران املاک لحاظ شده است.

در حال حاضر رهن کامل یک واحد 225 متری، واقع در ولنجک، خیابان بیست و یکم در حدود 400 میلیون تومان و اجاره ماهانه آن 6 میلیون تومان است. اجاره ماهانه یک واحد 300 متری، واقع در ولنجک، خیابان پانزدهم شرقی نیز 12 میلیون تومان و هزینه رهن آن هم 700 میلیون تومان است. همچنین نرخ اجاره ماهانه یک واحد 200 متری، واقع در ولنجک، خیابان سیزدهم در حدود 20 میلیون تومان و هزینه رهن آن نیز 200 میلیون تومان است.

اجاره ماهانه واحد 300 تا 500 متری در ولنجک

اگر شما هم از آن دسته مستاجرانی هستید که عاشق واحدهای متراژ بالا هستید، باید سری به خیابان 17 ولنجک بزنید. این خیابان مانند خیابان یازدهم، مملو از واحدهایی با وسعت بیشتر از 500 متر است. اجاره واحدهای این خیابان نه تنها میلیونی است، بلکه هزینه رهن آن هم میلیاردی است. در حال حاضر اجاره ماهانه یک واحد 500 متری، واقع در ولنجک، خیابان هفدهم در حدود 60 میلیون تومان و هزینه رهن آن 4 میلیارد تومان تومان است. همچنین نرخ اجاره ماهانه یک واحد 300 متری، واقع در ولنجک، خیابان پانزدهم شرقی در حدود 12 میلیون تومان و هزینه رهن آن 700 میلیون تومان است. هم اکنون نرخ اجاره ماهانه یک واحد 340 متری در خیابان یازدهم شرقی، 27 میلیون تومان و هزینه رهن آن 700 میلیون تومان است. این واحد دارای 2 پارکینگ است.

خرید واحد مسکونی در ولنجک

اگر جزو آن دسته از شهروندانی هستید که به دنبال خرید ملک در مرفه ترین منطقه تهران هستید، می توانید از بین محله های متعدد ولنجک، گزینه مورد نظر خود را برای خرید انتخاب کنید. باید بگوییم که بیشتر محله های این منطقه بسیار آرام بوده و بیشتر بناهای آن از بهترین مصالح ساختمانی ساخته شده است و دارای دکوراسیون بسیار مدرن و پیشرفته است.

به هرروی برای خرید این ملک های گران قیمت در ولنجک، باید حساب بانکی تان مملو از پول باشد. چراکه هر متر مربع از واحدهای این منطقه از 21 میلیون تا 50 میلیون تومان قیمت دارد. در حال حاضر قیمت هر متر مربع از یک واحد مسکونی 85 متری در خیابان شانزدهم ولنجک 23 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت کل آن 2 میلیارد تومان است. همچنین در حال حاضر قیمت هر متر مربع از واحد مسکونی 334 متری، بالاتر از کوچه 10 ولنجک، 50 میلیون تومان و قیمت کل آن 16 میلیارد و 700 میلیون تومان است. همچنین قیمت هر متر مربع از واحد مسکونی 230 متری در ولنجک بالاتر از کوچه 24 در حدود 39 میلیون و 500 و قیمت کل آن 9 میلیارد و 85 میلیون تومان است. این واحد دارای لابی، سالن اجتماعات و مستر است.

جمع بندی

در حال حاضر منطقه ولنجک یکی از مرتفع ترین مناطق مسکونی ایران محسوب می گردد. این محله محل اقامت بسیاری از سفرای کشورهای خارجی است. اگر شما هم به دنبال اجاره یا خرید واحد مسکونی در ولنجک هستید، باید میلیاردی فکر کنید و حساب بانکی میلیاردی هم داشته باشید؛ چرا که هزینه اجاره در این منطقه از ماهی 3 میلیون تومان تا 70 میلیون تومان و هزینه خرید هر متر مربع از واحد مسکونی در این منطقه از 21 میلیون تا 50 میلیون تومان است. بیشتر این واحدهای دارای سالن اجتماعات، لابی، اتاق های پذیرایی کار شده با چوب و متریال های مرغوب و مستر هستند.

امتیاز دهید.

منبع: هومینگ
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 349

به "هزینه زندگی در ولنجک خوش آب و هوا چقدر است؟" امتیاز دهید

7 کاربر به "هزینه زندگی در ولنجک خوش آب و هوا چقدر است؟" امتیاز داده اند | 4.1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه زندگی در ولنجک خوش آب و هوا چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید