همکاری کوالکام و سامسونگ برای فراوری مودم 5G اپل

به گزارش مجله ایرکا، کوالکام و سامسونگ با همکاری یکدیگر اقدام به فراوری مودم های 5G اپل تا سال 2020 خواهند کرد. این خبر چندان نو نیست اما جالب است که رسانه ها کمتر نامی از سامسونگ می برند و بیشتر روی همکاری و آشتی اپل و کوالکام متمرکزند.

همکاری کوالکام و سامسونگ برای فراوری مودم 5G اپل

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اپل از مدتی پیش وعده داده که مودم 5G را تا سال 2020 عرضه خواهد نمود. بر اساس همین خبر نیز اعلام شد که کوالکام و اپل اختلافات جدی خود را کنار گذاشته اند و با یکدیگر برای ساخت این مودم ها همکاری خواهند کرد.

درواقع مدت کوتاهی پس از آنکه اخبار مربوط به سرانجام فعالیت اینتل در حوزه مودمهای 5G اپل، این شرکت مجبور شد با کوالکام پشت میز مذاکره بنشیند و با یاری این شرکت برای نسل بعدی آیفون های خود برنامه ریزی کند. اما در این میان یک حلقه مفقوده یا به بیانی درست تر، حلقه کمتر دیده شده نیز وجود دارد و این حلقه چیزی نیست به جز سامسونگ.

درواقع شرکت سامسونگ دومین تامین کننده شرکت کپرتینو است و بر اساس گزارشی از مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد اپل، این شرکت در پی تامین کننده دوم نیز خواهد بود و به احتمال زیاد سامسونگ نقش تامین کننده ثانویه مودم های 5G اپل را ایفا می نماید.

اما شاید برایتان سوال باشد نقش ماکره کننده ثانویه چیست. مذاکره کننده ثانویه در خصوص قیمت ها و مواردی مشابه مصاحبه می نماید و در صورتی که قیمت های پیشنهادی مذاکره کننده ثانویه مناسب تر باشد، فعالیت های مرتبط با مودم ها بین تامین کنندگان تقسیم می گردد. بر همین اساس نیز می توان انتظار داشت بر اساس شرایط بازار، تامین مودم های 5G بین سامسونگ و کوالکام به شکل مشترک انجام گردد.

منبع: انتخاب
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1520

به "همکاری کوالکام و سامسونگ برای فراوری مودم 5G اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری کوالکام و سامسونگ برای فراوری مودم 5G اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید