واکنش دفتر نخست وزیری عراق درباره حادثه بیمارستان ابن الخطیب

به گزارش مجله ایرکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از سومریه نیوز، دفتر نخست وزیری عراق بیانیه ای را در مورد حادثه آتش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب که مخصوص بیمارستان کرونایی است، منتشر کرد.

واکنش دفتر نخست وزیری عراق درباره حادثه بیمارستان ابن الخطیب

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ دانیال بیشتر بدانید.

بر اساس این گزارش، در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق آمده است: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در پی حادثه آتش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب دستور برکناری مدیر بیمارستان، مسئول امنیت بیمارستان و نیز مسئولان نگهداری از دستگاه های بیمارستان را صادر کرد تا تحقیقات فوری از آنها انجام گردد.

دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه مذکور همچنین تاکید نمود که افراد مذکور تا زمان تکمیل تحقیقات و برخورد با تمام مقصران تحت نظر خواهند بود.

از سوی دیگر، نخست وزیر عراق دستور داده است تا با خانواده های قربانیان حادثه همچون خانواده های شهدا برخورد شده و تمام حقوقی که در این زمینه وجود دارد در خصوص آنها هم لحاظ گردد. همچنین دستور داده شده است تا از امکانات دولتی برای درمان مجروحان حادثه استفاده گردد و حتی در صورت احتیاج این افراد به خارج از کشور اعزام شوند.

لازم به ذکر است، بامداد امروز در پی انفجار یک کپسول اکسیژن در بیمارستان ابن الخطیب که یک بیمارستان مخصوص بیماران کرونایی در بغداد محسوب می گردد، 27 تن جان خود را از دست دادند.

طبق گزارش منابع پزشکی 120 بیمار در بیمارستان ابن الخطیب بستری بودند که با اقدام فوری آتش نشانی 90 تن از آنها از آتش سوزی جان سالم به در بردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1032

به "واکنش دفتر نخست وزیری عراق درباره حادثه بیمارستان ابن الخطیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دفتر نخست وزیری عراق درباره حادثه بیمارستان ابن الخطیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید