پرونده میدان های مشترک گازی بسته می گردد

به گزارش مجله ایرکا، به گزارش خبرنگاران، مسعود کرباسیان امروز در آیین امضای قرارداد توسعه میدان فرزاد ب اظهار کرد: در طول هشت سال اخیر، 17 فاز پارس جنوبی به بهره برداری رسید و ظرفیت فراوری گاز پارس جنوبی با رشد حدود 2.5 برابری نسبت به سال 1392، اکنون به بیش از 720 میلیون مترمکعب رسیده است.

پرونده میدان های مشترک گازی بسته می گردد

به گفته وی در حوزه میدان های مشترک نفتی نیز 2 میدان در مرحله دریافت مجوز شورای اقتصاد است که با نهایی شدن آن، همه میدان های مشترک نفتی نیز مشخص تکلیف می شوند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: پتروپارس امروز 10 میلیارد دلار پروژه دارد و نقش مرحوم ترکان در صندلی امروز این شرکت اهمیتی بسزا دارد.

کرباسیان اظهار کرد: شرکت پتروپارس که عهده دار توسعه میدان فرزاد ب شده است، کارهای توسعه فاز 11 پارس جنوبی را نیز در حال انجام دارد و منابع اقتصادی توسعه فاز 11 هم از جهت انتشار اوراق مشارکت تامین و متناسب با مقدر پیشرفت به طرح تزریق می گردد.

بر اساس این گزارش، قرارداد توسعه میدان فرزاد ب امروز (27 اردیبهشت ماه) میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت پتروپارس امضا شد.

میدان مشترک گازی فرزاد ب در محدوده بلوک فارسی در نوار مرزی ایران و عربستان و در فاصله نزدیک 20 کیلومتری جزیره فارسی واقع شده که بر اساس اعلام شرکت نفت و گاز پارس، مقدار گاز درجای آن حدود 23 هزار میلیارد فوت مکعب برآورد می گردد.

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 985

به "پرونده میدان های مشترک گازی بسته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده میدان های مشترک گازی بسته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید