پوتین از مانورهای نظامی تازه روسیه و بلاروس اطلاع داد

به گزارش مجله ایرکا، رئیس جمهوری روسیه در ملاقات با همتای بلاروسی خود اعلام نمود که طبق توافقات اجرا شده در ماه فوریه یا مارس سال 2022 (اسفند ماه آینده) مانورهای نظامی مشترک روسیه-بلاروس برگزار خواهد شد.

پوتین از مانورهای نظامی تازه روسیه و بلاروس اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بیان کرد که در ماه فوریه یا مارس سال 2022 (اسفند ماه آینده) مانورهای نظامی مشترک روسیه-بلاروس برگزار خواهد شد.

پوتین روز چهارشنبه در ملاقاتی دوجانبه با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس که برای شرکت در نشست سران غیررسمی جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع در سن پترزبورگ به روسیه سفر نموده،گفت: همانطور که شما (لوکاشنکو) پیشنهاد نموده بودید و مقامات نظامی نیز با این مسئله موافق هستند، ما (روسیه و بلاروس) در ماه مارس یا در ماه فوریه سال آینده، هنوز تاریخ دقیق آن معین نشده، مانورهای نظامی مشترک برگزار خواهیم کرد.

رئیس جمهوری بلاروس نیز به نوبه خود بر اهمیت ادامه همکاری ها با روسیه در زمینه نظامی و نظامی-فنی تأکید نموده و خواهان توسعه این همکاری ها شد. لوکاشنکو بعلاوه خرید تسلیحات نظامی مدرن از روسیه را برای تأمین امنیت بلاروس بااهمیت ارزیابی کرد.

لوکاشنکو یادآور شد که برگزاری مانورهای نظامی مشترک در جهت تأمین منافع کشور متحد روسیه-بلاروس است.

رئیس جمهوری روسیه نیز گفت: در امسال مقامات مینسک و مسکو گام های قابل توجهی به سمت توسعه کشور متحد برداشته و دو طرف در مورد مسائل مربوط به روابط اقتصادی، اقتصادیاتی، گمرکی و قوانین اقتصادی به توافق رسیده اند.

ولادیمیر پوتین در این ملاقات بعلاوه ابراز عقیده کرد که نشست سران غیررسمی جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع که در سن پترزبورگ برگزار گردید، بسیار سازنده و مثبت بود و در چارچوب آن این امکان خوب بوجود آمد تا فرایند توسعه روابط بین کشورهای این جامعه بطور مفصل مورد آنالیز قرار بگیرد.

پوتین پیش از این نیز گفته بود که تشکیل جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، اقدامی کاملاً درست بود و طی چند دهه گذشته همگرایی این کشورها در بسیاری از جهت گیری ها تعمیق شده است.

مذاکرات روسای جمهوری روسیه و بلاروس در سن پترزبورگ برگزار گردید و بیش از سه ساعت بطول انجامید. پوتین و لوکاشنکو بعد از این مذاکرات، ساعتی را نیز با یکدیگر هاکی روی یخ بازی کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1288

به "پوتین از مانورهای نظامی تازه روسیه و بلاروس اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین از مانورهای نظامی تازه روسیه و بلاروس اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید