گفتگوی چراغ مطالعه با دکتر شریف لک زایی متخصص آثار ملاصدرا

به گزارش مجله ایرکا، چراغ مطالعه شنبه 28 دی میزبان دکتر شریف لک زایی، نویسنده کتاب فلسفه سیاسی صدرالمتألهین خواهد بود.

گفتگوی چراغ مطالعه با دکتر شریف لک زایی متخصص آثار ملاصدرا

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، مجله فرهنگی چراغ مطالعه میخواهد در برنامه پیش رو به پرسش هایی همچون: فلسفه سیاسی حاکم بر جامعه ما چیست؟ فلسفه سیاسی حکومت در ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی چه تغییراتی نموده است؟ پاسخ دهد چرا که نظریه زوال فلسفه سیاسی در ایران معتقد است: قرن هاست اندیشه سیاسی در ایران مرده است. ما نه فیلسوف سیاسی داشته ایم و نه اتفاق مهمی در عرصه سیاست ما افتاده است. اما دکتر لک زایی در کتاب خود کوشش می نماید از دل اندیشه های ملاصدرا یک نوع فلسفه سیاسی بیرون بکشد. وی معتقد است هر متفکر بزرگ حتی اگر مستقیماً در خصوص مسائل سیاسی و فلسفه سیاسی حرف نزده باشد، باز می گردد با تکیه بر آراء و اندیشه هایش یک نوع فلسفه سیاسی را استخراج کرد. از نظر دکتر لک زایی فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی همان فلسفه سیاسی است که از اندیشه های ملاصدرا استخراج می گردد.

دکتر شریف لک زایی دانشیار گروه فلسفه سیاسی در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی است. ایشان علاوه بر درجه دکتری در علوم سیاسی، تحصیلات حوزوی را هم تا دوره خارج فقه و اصول دنبال نموده است، دکتر لک زایی متخصص اندیشه های ملاصدرا است و کتاب ها و مقاله های زیادی درباره اندیشه های سیاسی این فیلسوف مسلمان منتشر نموده است.

چراغ مطالعه برنامه ای تخصصی در حوزه کتاب است و با نویسندگان حوزه علوم انسانی در خصوص کتابهایشان به تبادل نظر می نشیند. این برنامه شنبه ها ساعت 21 از شبکه چهارسیما پخش می گردد و تکرار آن یکشنبه ها ساعت 10 و دوشنبه ها ساعت 13 روی آنتن می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 84

به "گفتگوی چراغ مطالعه با دکتر شریف لک زایی متخصص آثار ملاصدرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی چراغ مطالعه با دکتر شریف لک زایی متخصص آثار ملاصدرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید