10 ایده طلایی برای دکوراسیون هوشمند خانه : از قفل دیجیتال تا پرده برقی

به گزارش مجله ایرکا، امروزه بیشتر فناوری های موجود در بازار، تعامل شما با تک تک اجزا و قسمت های خانه را آسان تر نموده است. این تکنولوژی ها باعث می شوند تا خانه های شما از هر زمان دیگری انرژی کمتری مصرف نمایند، راحت باشند و به شما توانایی بیشتری برای مدیریت خانه ببخشند. نکته خوب ماجرا این است که این فناوری ها هر روز بهتر می شوند. بیایید با چند فناوری جذاب برای بهبود دکوراسیون هوشمند منازلتان آشنا شویم.

10 ایده طلایی برای دکوراسیون هوشمند خانه : از قفل دیجیتال تا پرده برقی

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

ایده های جذاب برای دکوراسیون هوشمند خانه

خوشبختانه امروزه طیف متنوعی از فناوری های هوشمندسازی خانه وجود دارند که علاوه بر بهبود عملکرد و ارائه امکانات مدیریت خانه، می توانند ظاهر زیبا و مدرنی به خانه های شما ببخشند. اگر دوست دارید خانه هایتان را هوشمندسازی کنید و به دنبال ایده می شد، ایده های زیر به شما یاری خواهند کرد. با ما همراه باشید.

1. سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

نرم افزارها و سخت افزارهایی وجود دارند که می توانند امکان مانیتورینگ و کنترل یکپارچه ساختمان را برای شما فراهم نمایند. شما با استفاده از این سیستم می توانید به صورت دائمی بخش های مختلف و مهم ساختمان را پایش و کنترل کنید.

شما با این سیستم توانایی کنترل هوشمند ساختمان را به دست می گیرید. می توانید تنها با فشردن یک دکمه، تمام بخش های مهم و حیاتی ساختمان را کنترل کنید. بخش های مختلفی مانند دمای ساختمان، ورودی و خروجی، خروجی دریافت از اطلاعات ساختمان، مصرف انرژی ساختمان و…

این سیستم بر پایه اتصال بی سیم ابزار و گجت های هوشمند به پنل مدیریتی عمل می نماید و شما می توانید با ایجاد شبکه و اتصال به آن، به راحتی کنترل و مدیریت ساختمان را به دست بگیرید.

2. دکوراسیون هوشمند خانه : قفل دیجیتال

یکی دیگر از جذاب ترین گجت های مدیریت هوشمند ساختمان، قفل دیجیتال است. شما می توانید با استفاده از قفل هوشمند، درب منزلتان را با گزینه های متعددی باز و بسته کنید. سنسورهای بیومتریک، رمز عددی، کارت و یا کلید فیزیکی از گزینه هایی هستند که شما می توانید با استفاده از آن ها درب منزلتان را باز کنید، همچنین این گزینه ها بر روی قیمت قفل دیجیتال نیز تاثیرگذار هستند.

قفل الکترونیکی، صرفا به باز و بسته کردن در با گزینه های مختلف ختم نمی گردد؛ شما می توانید با استفاده از قفل هوشمند ورود و خروج به منزلتان را تحت کنترل بگیرید. قفل دیجیتال این امکان را به شما خواهد بخشید که حتی از راه دور، تنها با داشتن یک گوشی هوشمند، ورود و خروج به منزل و سایر هشدارهای لازم را دریافت کنید.

علاوه براین، قفل هوشمند به ظاهر خانه شما شکلی هوشمند و مدرن می بخشد و آن را به صورت مطلوبی جذاب خواهد نمود.

برای اینکه از بهترین برندهای قفل دیجیتال آگاه شوید مقاله بهترین های قفل های دیجیتال سال 2019 را ملاحظه کنید.

3. چشمی دیجیتال

یکی دیگر از جذاب ترین گجت های هوشمند منزل، چشمی دیجیتال درب است. چشمی هوشمند گجتی است که روی درب منزل شما نصب می گردد و کنترل رفت وآمد پشت در منزلتان را به عهده می گیرد. دیگر احتیاج ندارید برای مدیریت رفت وآمد، تا کمتر از پنجره بیرون بروید! جذاب نیست؟

چشمی دیجیتال به شما این امکان را خواهد داد که تصویر هر کسی که پشت منزلتان است را ببینید، حتی زمانی که در خانه نیستید. از طرفی اطلاعات ورود و خروج به منزلتان را به نرم افزار مدیریت هوشمند منزلتان ارسال می نماید و شما قادر خواهید بود از رفت وآمد پشت درخانه باخبر شوید.

همچنین برای خرید چشمی های دیجیتال آخرین جشنواره های چشمی درب دیجیتال را از دست ندهید.

4. ترموستات هوشمند

یکی دیگر از ایده های جذاب هوشمندسازی خانه، خرید ترموستات هوشمند است. ترموستات هوشمند وظیفه دارد که دمای خانه شما را با توجه به دمای درخواستی شما کنترل و و تنظیم کند. کافیست یک ترموستات هوشمند بخرید، آن را نصب کنید و به آن اطلاعات هر قسمت خانه و دمای درخواستی تان را بفرستید. کارتان تمام است!

ترموستات هوشمند شما می تواند با سیستم تهویه، گرمایش و سرمایش خانه ارتباط برقرار کند و به جای شما راهنمایی و تنظیم آن ها را برعهده بگیرد. این گجت هوشمند هم با موبایل هوشمند شما اتصال برقرار می نماید و می تواند دما را به سادگی کنترل کند.

5. دکوراسیون هوشمند خانه : یخچال هوشمند

یکی دیگر از گزینه هایی که می توانید برای هوشمندسازی دکوراسیون خانه به آن فکر کنید، یخچال هوشمند است. یخچال هوشمند می تواند به اینترنت متصل گردد و صفحه ای برای مدیریت روی آن نصب شده است.

یخچال هوشمند مانند همه گجت های الکترونیک هوشمند دیگر، می تواند به سادگی با گوشی های هوشمند همراه شما اتصال برقرار کند و امکان مدیریت از راه دور را برای کاربران فراهم کند. مدیریت دما، امکان اتصال به سایر گجت های هوشمند خانه و همچنین نصب دوربین درون یخچال، از دیگر امکاناتی است که یخچال هوشمند در اختیار شما قرار خواهد داد.

6. کنترل نور و ال ای دی های هوشمند

دیگر دوره لوسترهای عظیم و گران قیمت گذشته است. البته برای کسانی که بیش از هرچیزی به دکوراسیون هوشمند علاقه دارند و کارایی بیشتر از زیبایی کلاسیک مدنظر آن ها است. این روزها، لوسترهای هوشمند با ال ای دی هایی که نور را به صورت هوشمند مدیریت می نمایند و با توجه به احتیاج کاربران تنظیم می شوند، درحال گسترش و فراگیری هستند.

این ال ای دی ها می توانند به گوشی همراه شما متصل و با توجه به احتیاج شما تنظیم شوند. شما می توانید رنگ نور ال ای دی های تعبیه شده در این لوسترها را تغییر دهید و ریتم نوردهی آن ها را با توجه به احتیاجتان تنظیم کنید. این ال ای دی ها امکانات مختلفی را در اختیارتان قرار خواهند داد. برخی از آن ها به اسپیکر تلویزیون یا سایر سیستم های صوتی خانه متصل می شوند و هماهنگ با اسپیکر عمل خواهند کرد.

7. باز نماینده هوشمند در پارکینگ

ریموت های هوشمند درب پارکینگ، دیگر گجت هوشمند خانه هستند که علاوه بر زیبایی، مانند قفل هوشمند به بالا بردن سطح امنیت منازل یاری زیادی خواهند کرد. با این ریموت ها میتوانید برنامه مدیریتی روی گوشی هوشمندتان را به دست بگیرید و با چند رسیور که این ریموت ها در اختیارتان قرار می دهند، به سادگی درب پارکینگ را باز یا بسته کنید.

این ریموت ها با گوشی همراه و رسیور مخصوص مدیریت می شوند و ابدا قابل هک یا کپی نیستند. با این گجت جذاب، هم هوشمندسازی را در تمام زوایای خانه خودتان اجرا نموده اید و هم به زیبایی و افزایش امنیت خانه یاری نموده اید.

8. سیستم کنترل آب هوشمند

سیستم کنترل آب هوشمند، یکی دیگر از آن گجت های جذاب و باورنکردنی است که نقش مهمی را در اندازه گیری و مدیریت مصرف آب ایفا می نماید. این سیستم برپایه اینترنت اشیا ساخته شده است و می تواند یک ساختمان چندطبقه را پشتیبانی کند.

مهم ترین کارکرد این سیستم مانتیورینگ مصرف آب هر واحد و محاسبه میزان کارکرد و هزینه آب بهای خانوار است. این سیستم با اپلیکیشن مربوط به خود با گوشی های هوشمند ارتباط برقرار می نماید و اطلاعات لازم را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. با استفاده از این سیستم، می توانید میزان دسترسی هریک از اعضا به اطلاعات را براساس سطح مدیریتی شان معین کنید و امکانات ویژه را در اختیار مدیر ساختمان قرار دهید. درواقع دیگر اختلافات مربوط به آب بها و مصرف آب افراد در یک ساختمان چندطبقه، به داستانی قدیمی تبدیل خواهد شد.

9. دکوراسیون هوشمند خانه : دوش هوشمند

چه کسی هست که تجربه مشترک مشکل آب گرم و سرد زیر دوش را نداشته باشد؟ همه ما قبل از دوش دریافت وقت زیادی را صرف تنظیم دمای آب می کنیم و علاوه بر آن، آب زیادی را هم هدر می دهیم. اما این مسائل با تکنولوژی های به کاررفته در دوش های هوشمند به شکل بهینه ای حل و فصل شده اند.

دوش های هوشمند امکان تنظیم دمای آب قبل از دوش دریافت را به کاربران خواهند داد و شما دیگر دردسر تنظیم دمای آب را نخواهید داشت. از طرفی سری برخی از این دوش ها با تغییر رنگ آب توسط چراغ های ال ای دی میزان دمای آب را به صورت تصویری به شما نشان خواهند داد.

شما با استفاده از یک دکمه ساده در این دوش ها خواهید توانست جریان آب را قطع یا وصل کنید و کارتان همه جوره راحت می گردد. صرفه جویی در مصرف آب هم یکی دیگر از خوبی های استفاده از این دوش های هوشمند است.

10. پرده برقی

یکی دیگر از المان های هوشمندسازی منازل، پرده برقی است. اگر از این سیستم بهره ببرید، می توانید به سادگی با گوشی های هوشمند یا پنل های مدیریت هوشمند، پرده منزلتان را مدیریت کنید تا هروقت که خواستید بدون زحمت پرده ها را کنار بزنید و ورود نور طبیعی به خانه لذت ببرید.

شما می توانید برای اپلیکیشن مربوط به پرده یا کرکره هوشمند، سناریو هم تعریف کنید. یعنی زمانی که شدت نور کم یا زیاد می گردد، پرده به صورت اتوماتیک عمل کند و حتی احتیاج نباشد که شما فرمان را اجرا کنید! جذاب است. نه؟

در آخر

هوشمندسازی خانه ایده بسیار جذابی است که بیشتر به درد کسانی می خورد که عاشق مدرنیته و تکنولوژی هستند. این سیستم های هوشمند علاوه بر ظاهر جذاب و مدرنی که به خانه های شما می بخشند، مدیریت بهینه انرژی و سرمایه را هم برای شما به ارمغان خواهند آورد. مزایای این سیستم ها بی شمار است. خبر خوب اینکه اگر از این ایده ها لذت می برید، کافیست اخبار مربوط به گجت های هوشمند را دنبال کنید. هرسال شمار زیادی از گجت های جدید به لیست ابزار هوشمندسازی خانه اضافه می شوند و به شما ایده های زیادی برای مدیریت هوشمند خانه خواهند داد.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 496

به "10 ایده طلایی برای دکوراسیون هوشمند خانه : از قفل دیجیتال تا پرده برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ایده طلایی برای دکوراسیون هوشمند خانه : از قفل دیجیتال تا پرده برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید