20 فروند هواپیمای ATR به 200 خلبان و کمک خلبان نیاز دارد

به گزارش مجله ایرکا، 20 فروند هواپیمای ATR تازه به بیش از 200 خلبان و خلبان دوم نیاز دارد. با ادامه خبر با خبرنگاران همراه باشید.

20 فروند هواپیمای ATR به 200 خلبان و کمک خلبان نیاز دارد

استاد خلبان هواپیمای ATR با اشاره به این که دوره های آموزی برای هواپیماهای ATR از طریق خود این شرکت به صورت رایگان انجام می گیرد، گفت که برای چهار فروند هواپیمای ATR موجود در کشور به 40 خلبان و خلبان دوم نیاز داریم. بعد از ورود 20 فروند از این هواپیماها، به بیش از 200 خلبان و خلبان دوم نیاز است.

وی همچنین افزود:

در حال حاضر دو نفر از خلبانان ایرانی برای آموزش دوره های خلبانی هواپیماهای ATR در تولوز فرانسه هستند. دو نفر دیگر از استاد خلبانان ایرانی دیگر نیز چند روز آینده برای دوره های آموزش راهی تولوز خواهند شد.

این خلبان گفت که تمامی خلبان هایی که برای آموزش دوره های ATR اعزام می شوند تا قبل از این خلبان هواپیماهای جت سنگین بوده اند و پس از اتمام دوره به خلبان های دیگر در ایران آموزش خواهند داد. استاد خلبان ها در دوره های آموزشی، 45 روز دوره تئوری و سیمولاتور در کشور فرانسه می بینند و بعد از آن باید با هواپیماهای ATR حداقل 100 ساعت پرواز داخل ایران داشته باشند.

وی افزود:

استاندارد ایران ایر برای هر هواپیماها 5 خلبان و 5 کمک خلبان است. در گذشته هواپیماهایی که در ناوگان موجود بود هواپیماهای قدیمی بوده و اغلب کارها به صورت دستی صورت می گرفت، به همین لحاظ فشار بسکمک روی خلبان وارد و نیاز بود خیلی از کارهای تکراری از طریق خود خلبان انجام گیرد. در هواپیماهای نو نیاز نیست که خلبان برخی کارها را خودش انجام دهد لذا می تواند وقت خود را برای مسائل مهم تری اختصاص دهد و در نهایت اگر مسئله ای رخ داد خلبان زمان بیشتری برای حل مسئله دارد.

این خلبان با عنوان این که این هواپیما یکی از بهترین ها در نوع خود است، به ایمنی بسیار بالای هواپیمای ATR اشاره کرد و کارایی آن را برای مسیرها و باندهای کوتاه و منطقه ها محروم دانست.

وی در پایان افزود:

این هواپیماها با یک بار سوختگیری از فرانسه وارد ایران شد و تا زمانی که خلبان های ما آموزش ببینند به صورت رایگان و با هزینه کمپانی ATR از طریق خلبان های خارجی به پرواز در خواهد آمد.

منبع: کجارو / تین نیوز (خبرگزاری حمل و نقل)
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1289

به "20 فروند هواپیمای ATR به 200 خلبان و کمک خلبان نیاز دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 فروند هواپیمای ATR به 200 خلبان و کمک خلبان نیاز دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید