7 عادتی که جان شما را به خطر می اندازد!

به گزارش مجله ایرکا، در زندگی روزمره بیشتر افراد عادات روزانه ای دارند که نمی دانند برای سلامتشان مضر است و هر چه زودتر برای حفظ سلامت بدن باید آن ها را ترک نمایند.

7 عادتی که جان شما را به خطر می اندازد!

تغییر عادات نه تنها ممکن است، بلکه لازم هم هست، این چیزی است که یک مطالعه صورت گرفته می گوید، بعضی عادت ها برای مدت زمانی طولانی با ما بوده اند که ما آن ها را بدیهی فرض می کنیم، اما همان طور که مطالعات اخیر نشان می دهند، بعضی عادت ها نیز وجود دارند که می توانند نسبتا مضر باشند. بدترین عادات روزانه را در مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

بدترین عادات روزانه کدام اند؟

7 کار مضری که هر روز بدون درنظرگرفتن عوارض آن، انجام می دهیم.

عادت به خوردن سبزیجات خیلی زیاد

سبزیجات برای هر رژیم غذایی سالم کاملا ضروری هستند، بااین حال، اگر شما بیش از 7 وعده سبزیجات و 4 وعده میوه را هر روز به مدت طولانی بخورید، خطر آسیب زدگی به بدن وجود دارد، برای اینکه حداکثر مواد مغذی خود را دریافت کنید، سبزیجات تازه بخورید (نه سرخ شده و یا پخته شده) و بیش از 4 تا 5 بار در روز نخورید.

عدم خوردن چربی ها

چربی بیش از حد در رژیم غذایی شما می تواند منجر به بیماری های قلبی و مشکلاتی با وزنتان گردد، اما نباید تمام چربی ها را به طور کامل قطع کنید، آن ها به متابولیسم ویتامین ها یاری می کنند، مصرف چربی های خوب از 44 تا 78 گرم در روز بسته به ترجیحات شخصی شما و شرایط آن مناسب است.

استفاده بیش از حد از کرم ضدآفتاب

همه می دانند که هنگام بیرون رفتن استفاده از کرم ضدآفتاب ضروری است، این کار می تواند به جلوگیری از پیری زودرس و سرطان پوست یاری کند، اما مهم است که بیش از حد از آن استفاده نکنید، فقدان نور خورشید و ویتامین D می تواند منجر به انواع دیگر سرطان مانند سرطان لوزالمعده گردد، تحقیقات نشان داده که کمبود ویتامین D و محافظت بالا در برابر خورشید ممکن است علت اسکلروز چندگانه باشد، شما باید از خودتان در برابر نور خورشید مستقیم محافظت کنید، اما نباید در این کار زیاده روی کنید.

عادت به آنالیز زیاد ایمیل و صفحات مجازی

ایمیل تنها ابزار ارزشمند ارتباطی نیست، بلکه منبعی از استرس و ناامیدی برای بسیاری از ما است و در نتیجه، بهره وری ما افت می نماید، علی رغم این حقیقت که دانشمندان در کوشش اند تا قوانین قطعی برای استفاده از ایمیل برای به حداقل رساندن نفوذ منفی ایجاد کنند، واضح است که توصیه های آن ها نمی تواند برای همه یکسان باشد، بااین حال، چند نکته وجود دارد که برای همه خوب است: صبح زود یا دیروقت آن را چک نکنید؛ ابتدا کار کنید و بعداً ایمیل هایتان را آنالیز کنید (البته، اگر بخش مهمی از فرآیند کار شما نیست)؛ نوتیفیکیشن ایمیلتان را خاموش کنید.

نداشتن تنوع غذایی

برای تامین مواد موردنیاز بدن ضروری است همه از انواع ویتامین ها، مواد مغذی، سبزیجات و میوه جات استفاده کنند؛ زیرا بعضی از ویتامین ها مانند ویتامین A، به سلول های سفید بدن یاری می نماید که بهتر با عفونت مبارزه کنند. ویتامین E که در انواع آجیل ها وجود دارد برای مبارزه با عفونت های تنفسی بسیار عالی است پس از همه نوع غذایی در فصول سال استفاده نمایید.

پیچاندن سر در یک حوله

مراقب پیچاندن موهایتان در حوله باشید، هنگامی که موهایتان خیس است، یک حوله سنگین می تواند باعث موخوره و یا ریزش مو گردد، به جای آن از یک حوله برای گرفتن آب اضافی بهره ببرید و بگذارید موهایتان خشک گردد، زمانی که آب اضافی را فشار می دهید مطمئن شوید که آرام این کار را انجام می دهید و فقط برای مدت کوتاهی آن را تکرار می کنید.

دوش گرفتن طولانی از بدترین عادات روزانه

دوش گرفتن طولانی حس خیلی خوبی دارد، این کار به شما یاری می نماید استراحت کنید و بعد از دوش گرفتن راحت تر باشید، اما دوش گرفتن طولانی مدت باعث ازبین رفتن رطوبت پوست شما می گردد که می تواند منجر به خارش پوست گردد، دوش شما نباید بیش از 10 دقیقه طول بکشد، هرچه کوتاه تر، بهتر!

پیشنهاد دیدنی: ویدیوی مجذوب کننده هشدار اورژانس برای آلودگی هوا + ویدیو را ببینید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1529

به "7 عادتی که جان شما را به خطر می اندازد!" امتیاز دهید

1 کاربر به "7 عادتی که جان شما را به خطر می اندازد!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 عادتی که جان شما را به خطر می اندازد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید