اولتیماتوم به سودجویان در پی اجباری شدن ماسک

به گزارش مجله ایرکا، با اعلام اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سرپوشیده، از گوشه و کنار بعضی خبرها در خصوص گرانفروشی یا احتکار اقلام بهداشتی دوباره به گوش می رسد، موضوعی که معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران عظیم از برخوردی جدی با آن خبر داده است.

اولتیماتوم به سودجویان در پی اجباری شدن ماسک

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سرهنگ نادر مرادی درباره اینکه با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سرپوشیده، پلیس چه تمهیدی برای جلوگیری از تکرار مواردی نظیر احتکار و گرانفروشی که در روزهای نخست شیوع کرونا نیز اتفاق افتاده بود، خواهد داشت، گفت: باید به صورت جدی اعلام کنم که پلیس در این مورد با جدیت حضور داشته و با هرگونه موارد تخلف در این زمینه برخورد خواهد شد؛ حال می خواهد این تفکر از نوع گرانفروشی، احتکار و یا موارد دیگر باشد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران عظیم با بیان اینکه پلیس خود را ملزم به دفاع از سلامت شهفرایندان می داند، گفت: در روزهای نخست شیوع کرونا نیز پلیس با بسیاری از افراد سودجو که کوشش داشتند با سوءاستفاده از فضای پیش آمده پول و سود بیشتری به جیب بزنند برخورد کرد و این برخوردها همچنان هم ادامه دارد.

مرادی اضافه نمود: به همین دلیل نیز روز گذشته با انباری در غرب تهران روبه رو شدیم که به محل دپو و احتکار اقلام بهداشتی بدل شده بود. در عملیاتی که همکارانم دیروز انجام دادند، تنها دو میلیون و 500 هزار عدد ماسک ساده و 210هزار ماسک فیلتر دار کشف و ضبط شد.

وی اضافه نمود: کشف دو میلیون و 45 هزار جفت دستکش لاتکس، 420 لیتر الکل اتانول، 3180 بطری محلول ضدعفونی کننده، 500 هزار جفت دستکش پلاستیکی، 1900 عدد ژل ضد عفونی کننده و 1300 دست لباس ایزوله نیز از دیگر کشفیات ماموران پلیس از این انباربود که در این خصوص یک نفر نیز دستگیر و انبار مذکور نیز با حکم قضایی پلمب شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران عظیم با بیان اینکه اقلام مکشوفه به نهادهای مرتبط تحویل داده شد، گفت: برای این موضوع نیز پفراینده ای تشکیل شده و برای ادامه فرایند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

مرادی تاکید نمود که برخورد پلیس با سودجویان و افرادی که بخواهند با فرصت طلبی سلامت مردم را به خطر بیاندازند همچنان ادامه خواهد داشت و قطعا با هرگونه احتکار ماسک، اقلام بهداشتی و نیز گرانفروشی این اقلام برخورد خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 447

به "اولتیماتوم به سودجویان در پی اجباری شدن ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولتیماتوم به سودجویان در پی اجباری شدن ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید