حمایت از ممنوعیت واردات کالاهای با امکان ساخت داخل لازم است

به گزارش مجله ایرکا، عضو کمیسیون مالی مجلس گفت: حمایت از ممنوعیت واردات کالا هایی که امکان ساخت آن در داخل کشور است و دانشمندان جوان ما به راحتی می توانند بسازند یک ضرورت است.

حمایت از ممنوعیت واردات کالاهای با امکان ساخت داخل لازم است

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه کارگروه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان کرمان گفت: یک هزار و 400 قلم کالای ورداتی از 7 هزار قلم کد ورداتی کشور، سال گذشته ممنوعیت واردات گرفت و این خیلی به ما یاری کرد تا ظرفیت شرکت های دانش بنیان را افزایش دهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اضافه نمود: از معاونت علمی و فناوری درخواست داریم در خصوص یک هزار و 400 کالایی که ممنوعیت واردات گرفته گزارش تهیه کند که چه بخش از آن پیروز بوده، چه بخش احتیاج به بازنگری دارد و چه بخش شرکت ها با یک اقدامات بیشتری وارد شوند.

پورابراهیمی اعلام کرد: ما در کرمان بر اساس آماری که داریم یکی از شرکت ها نزدیک 12 هزار و 800 قطعه ریز و درشت برای خرید لازم دارد که شرکت های دانش بنیان می توانند قطعات مورد احتیاج را برای این شرکت ها تامین نمایند.

وی ابراز داشت: برآورد ما این است که مجموع شرکت های فقط صنعتی ما سالانه حدود 400 میلیون یورو، میزان واردات آنها از خارج از کشور است که اگر فقط روی همین قسمت سرمایه گذاری کنیم، جایگزینی قطعات داخلی به جای خارجی رخ می دهد.

پورابراهیمی توضیح داد: پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان را از نزدیک بازدید کردیم و به عنوان یک ابرپروژه است و حدود 8 هزار میلیارد تا به امروز تامین سرمایه گذاری شده و 2 هزار میلیارد تومان آن را به وسیله تشکیل سندیکای کمیسیون اقتصادی کشور تامین اقتصادی کردیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیر پروژ انتقال آب از خلیج فارس به کرمان می گفت بخش هایی که ما با تحریم روبرو شدیم به وسیله شرکت های دانش بنیان تامین کردیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تاکید نمود: درخواست دارم موارد مربوط به امکان تامین قطعات و لوازم وارداتی کشور برای شرکت های استانی به وسیله تفاهم نامه مابین پارک علم و فناوری و دانشگاه های استان با حوزه معاونت علمی و فناوری در قالب محدودیت واردات در یک بازه زمانی که فرصت هم بدهیم تا اینکه فرصت سرمایه گذاری وجود داشته باشد برای استان کرمان انجام گردد.

وی اعلام کرد: اگر ما بتوانیم فقط 50 درصد از 400 میلیون یورو و یا 400 میلیون دلار قطعاتی که از خارج کشور برای استان کرمان وارد می گردد را داخل استان توسط شرکت های دانش بنیان فراوری کنیم آثار و پیامد این رخداد در اقتصاد شرکت های دانش بنیان نمایان می گردد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: حمایت از ممنوعیت واردات کالاهایی که امکان ساخت آن در داخل کشور است و دانشمندان جوان ما به راحتی می توانند بسازند یک ضرورت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 56

به "حمایت از ممنوعیت واردات کالاهای با امکان ساخت داخل لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از ممنوعیت واردات کالاهای با امکان ساخت داخل لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید