رسیدن کپسول بوئینگ به ایستگاه فضایی در تصویری تماشایی از روی زمین ثبت شد

به گزارش مجله ایرکا، یک عکاس روی زمین تصویری تماشایی از فضاپیمای استارلاینر بوئینگ در ارتفاع 400 کیلومتری و هنگامی که در جهت اتصال به ایستگاه فضایی قرار داشت، ثبت کرد.

رسیدن کپسول بوئینگ به ایستگاه فضایی در تصویری تماشایی از روی زمین ثبت شد

سابولچ ناگی (Szabolcs Nagy) یک دنبال کننده ایستگاه فضایی بین المللی در لندن، 20 می (31 اردیبهشت) در حالی این تصویر را ثبت نموده است که فضاپیمای استارلاینر (Starliner) بوئینگ در فاصله 200 متری از آزمایشگاه مداری زمین قرار داشت و برای پهلوگیری آماده می شد.

این عکاس درباره شکار این تصویر گفت: من به مکالمه میان تیم کنترل مأموریت و خدمه ایستگاه فضایی گوش می دادم و با تلسکوپ خود در باغ عکس می گرفتم.

او که برای ثبت این تصویر از تلسکوپ دابسونی 14 اینچی با ردیاب دستی به همراه یک لنز 3 برابری بارلو برای افزایش فاصله کانونی، استفاده نموده است اضافه نمود: احساس ثبت این تصویر مشابه هیچ برنامه دیگر تصویربرداری از ایستگاه فضایی نبود.

مأموریت فضاپیمای بوئینگ به ایستگاه فضایی بین المللی که پرواز آزمایشی مداری 2 (OFT-2) نام داشت، همه اهداف اصلی برنامه ریزی شده را برآورده نموده و بوئینگ در پی فرستادن فضاپیمای سرنشین دار در مأموریت های آینده است. با وجود آنکه نتایج مأموریت OFT-2 هنوز بر اساس معیارهای سنجش ناسا به طور کامل ارزیابی نشده است، نشانه ها حاکی از آن است که اواخر سال جاری یک پرواز سرنشین دار به وسیله استارلاینر انجام خواهد شد.

همان طور که دیده می گردد، این تصویر، تنها اطلاعاتی نبود که او در طول مأموریت تهیه کرد و در بین برنامه های عکاسی، توضیحات مأموریت استارلاینر را هم ارائه می کرد. ازجمله تصویری که قبل و بعد از اتصال کپسول را مقایسه می نماید و یا تصویری که شرایط اتصال کپسول استارلاینر را در مقابل کرو دراگون اسپیس ایکس نشان می دهد.

گراینت جونز (Geraint Jones) رئیس گروه علوم سیاره ای کالج لندن هم از محل خود، ساری (Surrey) در جنوب شرقی لندن، از فضاپیما و ایستگاه هنگام پهلو گرفتن عکس برداری گرفت. جونز تصویر خود را با نگه داشتن دوربین روی دست و در محلی که تنها یک ساعت با موقعیت ناگی فاصله داشت، گرفت.

ناگی، پنج روز بعد هم در زمان جدا شدن کپسول استارلاینر از ایستگاه فضایی دوربین خود را آماده کرد و ویدیویی دیدنی از این لحظه در آسمان شب ثبت کرد. او این تصاویر را در حالی پردازش و منتشر کرد که هم زمان فضاپیمای بوئینگ هم با ورود مجدد به جو، به سمت باز کردن چتر نجات و فرود در بندرگاه فضایی وایت سندز نیومکزیکو پیش می رفت.

منبع: Space

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1427

به "رسیدن کپسول بوئینگ به ایستگاه فضایی در تصویری تماشایی از روی زمین ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسیدن کپسول بوئینگ به ایستگاه فضایی در تصویری تماشایی از روی زمین ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید