رکوردهای مالی کپ کام به لطف رزیدنت اویل 8 ادامه دارند؛ فروش 6 میلیون نسخه ای بازی

به گزارش مجله ایرکا، شرکت کپکام (Capcom) برای سال پنجم، رکورد سود خود را شکست. دلیل این اتفاق هم عرضه عناوین کلیدی مثل رزیدنت اویل 8 (Resident Evil 8) و داستان جانبی مانستر هانتر (Monster Hunter) است. گزارش فروش این شرکت در هر ماه مارس میلادی منتشر می شود. این شرکت توانسته در سال 2021 و 2022 نزدیک به 846 میلیون دلار درآمد داشته باشد.

رکوردهای مالی کپ کام به لطف رزیدنت اویل 8 ادامه دارند؛ فروش 6 میلیون نسخه ای بازی

این مقدار درآمد حدود 15 درصد بیشتر از سال گذشته است. به همین دلیل یک رکورد برای این کمپانی به شمار می آید. درآمد عملیاتی این شرکت حدود 24% رشد داشته است. از طرفی درآمد معمولی آن نیز حدود 27.2% رشد داشته است. کپکام گزارش کرد که سال مالی گذشته، پنجمین سال متوالی در رشد این شرکت بوده است. این شرکت اعلام کرد که هر سال رکورد سال قبلی را شکانده و سال جاری نیز به این گونه بوده است.

کپکام حدود 36.2 میلیون از عناوین خود را سال جاری فروخته است. این مقدار حدود 6 میلیون بیشتر از سال گذشته است. مقدار زیادی از این رشد وابسته به رزیدنت اویل 8 است. به دلیل اینکه این عنوان حدود 6.1 میلیون نسخه فروش داشته است. داستان جانبی مانستر هانتر به نام بال های خراب کردن (Wings of Ruin) حدود 1.5 میلیون نسخه فروش داشته است. این تعداد بر اساس اینکه این بازی تنها روی کنسول سوییچ عرضه شده است، بسیار خوب است.

بخش بزرگی از درآمد کپکام مربوط به قسمت محتوای دیجیتالی (Digital Content) است. این بخش حدود 16.2 درصد رشد داشته است. این بخش عملکرد بهتری از قسمت های آرکید و تفریحی کپکام داشته است. کپکام انتظار دارد که در سال جاری حدود 920 میلیون دلار درآمد داشته باشد. چیزی که باعث خواهد شد برای سال ششم رکورد خود را بشکند.

شرکت کپکام یکی از بزرگ ترین شرکت های بازی سازی است. این کمپانی دارای عناوین زیادی بوده و عملکرد خوبی نیز در این چند سال داشته است. در گذشته کپکام عناوین ناامید کننده نیز منتشر کرده اما در حال حاضر شرایط بسیار خوبی در زمینه محتوا دارد. حال با توجه به فروش خوب امیدواریم که به همین فرایند ادامه دهد.

منبع: Gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1412

به "رکوردهای مالی کپ کام به لطف رزیدنت اویل 8 ادامه دارند؛ فروش 6 میلیون نسخه ای بازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردهای مالی کپ کام به لطف رزیدنت اویل 8 ادامه دارند؛ فروش 6 میلیون نسخه ای بازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید