ساخت بناهای تازه در استان تهران با ملاحظات خاص باشد

به گزارش مجله ایرکا، استاندار تهران با اشاره به وجود گسل ها در استان تهران گفت: ساخت بناهای نو در استان تهران با ملاحظات خاص و در این خصوص باید دستورالعملی تدوین و به شهرداری ها ابلاغ گردد.

ساخت بناهای تازه در استان تهران با ملاحظات خاص باشد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن منصوری عصر شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اینکه 33 درصد از منابع آبی در استان تهران برای شرب و بهداشت و مابقی برای کشاورزی و صنعتی استفاده می گردد گفت: باید تمهیدات ویژه اندیشیده گردد و برای روزهایی که با کم آبی روبرو می شویم برنامه ریزی کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه برای آبیاری فضای سبز استفاده از آب شرب کاملاً نا به جا و غلط است گفت: شهرداری حتی در یک مورد نیز حق استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز را ندارد و باید ابتدا به فکر تأمین آب شرب باشیم و سپس به آب برای کشاورزی فکر کنیم.

منصوری با انتقاد از غفلت های مدیریتی و عدم اخذ تصمیمات به هنگام برای بروز حوادث عنوان داشت: با توجه به اینکه ما در منطقه حساس و خاصی هستیم باید تصمیمات ئ برنامه ریزی ها طوری باشد که هنگام وقوع حوادث با مشکل مدیریتی روبرو نشویم.

وی در ادامه اضافه نمود: با توجه به اینکه تهران به لحاظ وسعت جمعیت و ظرفیت های مستقر در آن باید مدیریت مناسبی در حوزه بحران داشته باشد لازم است که تمهیدات ویژه قبل از وقوع بحران اندیشیده گردد.

استاندار تهران با تاکید بر لزوم آماده باش همه نهادهای مرتبط با ستاد بحران با فرارسیدن عید نوروز و تعطیلات گفت: پیش بینی بودجه بحران باید در شهرداری ها نهادینه گردد و معاون عمرانی استانداری در صورت نبود این سر فصل در بودجه شهرداری های استان، برنامه پیشنهادی را تصویب نکند.

منصوری با اشاره به وجود گسل ها در استان تهران گفت: با توجه به این موضوع باید برای ساخت بناهای تازه ملاحظات خاص داشت لذا در این خصوص باید دستورالعملی تدوین و به شهرداری ها ابلاغ گردد تا در آینده دچار مشکل نشویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1389

به "ساخت بناهای تازه در استان تهران با ملاحظات خاص باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت بناهای تازه در استان تهران با ملاحظات خاص باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید