سامانه یارانه معیشتی همچنان غیرفعال است

به گزارش مجله ایرکا، علی رغم وعده مسئولان برای فعال شدن سامانه hemayat.mcls.gov.ir از امروز 10 دی ماه برای ثبت درخواست آنالیز یارانه معیشتی، سامانه غیر فعال است و مردم نمی توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

سامانه یارانه معیشتی همچنان غیرفعال است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، طبق اعلام های قبلی از سوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شده بود امروز 10 دی ماه دومین مرحله یارانه معیشتی پرداخت گردد.

همچنین مقرر شده بود، ثبت نام آن دسته از افراد جامانده ای که یارانه نقدی دریافت می کردند، اما یارانه معیشتی دریافت ننموده اند به زودی در سامانه hemayat.mcls.gov.ir شروع گردد.

طبق اعلام رسمی بنا شده، افرادی هم که یارانه نقدی دریافت نمی کردند و در نتیجه سبد معیشتی نیز به آن ها تعلق نمی گرفت از 10 دی ماه درخواست خود را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت نمایند.

حسین میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته گفت: براساس هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه زمانی برای متقاضیانی که درخواستشان برای دریافت سبد حمایت معیشتی دولت تأیید شده، اعلام می گردد.

وی ادامه داد: پرداختی دور دوم سبد حمایت معیشتی دولت در زمان معین شده (10 دی ماه) به حساب سرپرست خانوار واریز می گردد.

میرزایی اضافه نمود: افرادی که در دور اول سبد حمایت معیشتی دولت را دریافت نکردند و درخواست خود را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت نموده اند، چنانچه درخواست آن ها تأیید شده باشد یارانه معیشتی دو دوره به صورت یکجا و در زمان معین شده که اعلام می گردد برای سرپرست خانوار واریز می گردد.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: حدود 666 هزار نفر از افراد که یارانه نقدی دریافت نمی کردند و در نتیجه سبد معیشتی نیز به آن ها تعلق نمی گرفت، می توانند از 10 دی ماه درخواست خود را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت نمایند.

وی اضافه نمود: درخواست این افراد ظرف یک ماه آنالیز می گردد و نتایج اعلام می گردد و چنانچه درخواست آن ها تأیید گردد در لیست مشمولان قرار می گیرند. درخواست این افراد تنها برای دریافت سبد حمایت معیشتی است و هیچ ربطی به دریافت یارانه نقدی ندارد.

لازم به ذکر است، علی رغم اعلام ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایتی معشتی مبنی بر اینکه امروز 10 دی ماه سامانه hemayat.mcls.gov.ir فعال می گردد و متقاضیان می توانند ثبت نام خود را شروع نمایند. این سامانه اکنون با اختلال روبرو و فعال نشده است.

متقاضیان در حال حاضر پس از مراجعه به این سامانه با پیام زیر روبرو می شوند.

با توجه به انتها مهلت ثبت درخواست مجدد شرایط بسته حمایتی امکان ثبت اطلاعات جدید وجود ندارد. به زودی اطلاع رسانی برای مشاهده نتایج آنالیز ها انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 54

به "سامانه یارانه معیشتی همچنان غیرفعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه یارانه معیشتی همچنان غیرفعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید