سفیر ایران: آمادگی تهران برای متنوع سازی روابط مالی با ایالات پارانای برزیل

به گزارش مجله ایرکا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل در ملاقات با رییس ایالت پارانا این کشور از آمادگی ایران برای توسعه و متنوع سازی روابط مالی با این ایالت اطلاع داد.

سفیر ایران: آمادگی تهران برای متنوع سازی روابط مالی با ایالات پارانای برزیل

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل و راتینیو جونیور رییس ایالت پارانا برزیل در دیداری راه های گسترش روابط تجاری به ویژه در زمینه کشاورزی، پتروشیمی و فعالیت مشترک در بخش های فناوری در زمینه های مرتبط را مورد آنالیز قرار دادند.

حسین قریبی در این دیدار بر آمادگی ایران برای حفظ، توسعه و متنوع سازی روابط مالی با این ایالت با توجه به ظرفیت های بالای مالی آن تاکید نمود گفت: باید از ظرفیتهای موجود برای مقابله با صدمات عمیق ناشی از کرونا استفاده گردد.

رییس ایالت پارانای برزیل هم در این دیدار گفت: گسترش بیماری همه گیر کرونا بر اقتصاد ایالت پارانا تاثیر زیادی گذاشته و برای جبران زیان های وارده از این بیماری، ایجاد اشتغال بیشتر در اولویت است و به همین منظور برای ما کار با ایران اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش ایرنا، طرفین در این نشست، ضمن آنالیز شرایط همکاری های مالی ایران با این ایالت مهم کشاورزی و صنعتی برزیل، همچنین سرمایه گذاری مشترک برای پیگیری تحقیقات نانو فناوری به منظور یکپارچه کردن ظرفیت های فناوری محققین ایرانی با مشارکت شرکت تحقیقات کشاورزی برزیل (امبراپا) مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

در این دیدار رییس گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران و تعدادی از فعالان مالی ایرانی و برزیلی حضور داشتند.

ایالت پارانا با 200 هزار کیلومتر مربع مساحت و 11 میلیون نفر جمعیت، یکی از مهمترین قطب های اصلی صنعتی و کشاورزی در جنوب برزیل است که در زمینه ایجاد شرکت های تعاونی تجارب بسیار مفیدی دارد.

تجارت دوجانبه ایران و ایالت پارانا در سال 2019 به نیم میلیارد دلار رسید که شامل محصولات کشاورزی از پارانا به ایران و صادرات کودهای شیمیایی از ایران به این ایالت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 378

به "سفیر ایران: آمادگی تهران برای متنوع سازی روابط مالی با ایالات پارانای برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران: آمادگی تهران برای متنوع سازی روابط مالی با ایالات پارانای برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید