شیر پرچرب برای بچه ها مفید است یا کم چرب؟

به گزارش مجله ایرکا، تهران (پانا) - نتایج تحقیقات دانشگاه ادیت کووان استرالیا نشان می دهد توصیه های بهداشت عمومی فعلی که توصیه می نماید بچه ها بالای دو سال از محصولات لبنی کم چرب استفاده نمایند، ممکن است احتیاج به تجدیدنظر داشته باشد.

شیر پرچرب برای بچه ها مفید است یا کم چرب؟

به گزارش مهر، در این مطالعه طی یک دوره سه ماهه، 49 کودک سالم 4 تا 6 ساله به طور تصادفی به جای لبنیات معمولی، لبنیات کم چرب یا پرچرب دریافت کردند.

برای اولین بار، محققان چاقی، ترکیب بدن، فشارخون و نشانگرهای زیستی بچه ها را به طور جامع مقدار گیری کردند تا اثرات مصرف لبنیات را بر آنها زیر نظر بگیرند.

پروفسور ترز اوسالیوان، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: یافته ها تفاوت قابل توجهی بین چاقی یا سلامت قلب و عروق در دو گروه نشان نداد.

وی در ادامه اضافه نمود: قبلا تصور می شد که بچه ها خردسال به علت مقدار کمتر چربی های اشباع شده و چگالی کمتر انرژی بهتر است از محصولات لبنی کم چرب استفاده نمایند تا به نوبه خود به جلوگیری از چاقی و خطر مرتبط با بیماری های قلبی عروقی یاری کند.

به گفته وی، نتایج ما نشان می دهد که بچه ها سالم می توانند با خیال راحت محصولات لبنی پرچرب را بدون نگرانی از چاقی یا اثرات نامطلوب قلبی مصرف نمایند.

با در نظر گرفتن نتایج فعلی و تحقیقات قبلی، محققان اذعان دارند که تجدیدنظر در آینده در خصوص دستورالعمل های رژیم غذایی باید توصیه کند که بچه ها دو ساله و بالاتر می توانند از لبنیات پرچرب یا کم چرب استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1198

به "شیر پرچرب برای بچه ها مفید است یا کم چرب؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیر پرچرب برای بچه ها مفید است یا کم چرب؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید