صادرات تولیدات لوازم خانگی بسیار کمتر از واردات آن است، واردات در این صنعت تا سال 1404 دو برابر اندازه واردات فعلی خواهد شد

به گزارش مجله ایرکا، خبرنگاران- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس اهداف در بخش لوازم خانگی تا سال 1404 دو برابر مقدار واردات فعلی این صنعت، صادرات خواهیم داشت.

صادرات تولیدات لوازم خانگی بسیار کمتر از واردات آن است، واردات در این صنعت تا سال 1404 دو برابر اندازه واردات فعلی خواهد شد

رضا فاطمی امین روز شنبه در نشست هم اندیشی با فراوریکنندگان لوازم خانگی و آنالیز اهداف و برنامه های این صنعت گفت: آمارها نشان می دهد که مقدار صادرات فراوریات لوازم خانگی بسیار کمتر از واردات در این بخش است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که سال آینده شاهد رشد 50 درصدی صادرات نسبت به واردات باشیم، گفت: تراز مناسب در واردات و صادرات لوازم خانگی در سال 1402 هدف بعدی در این بخش است.

وی با تاکید بر اینکه برخلاف رشد فراوری در لوازم خانگی نسبت صادرات به واردات قابل دفاع نیست، اضافه کرد: این فرایند باید تا سال 1404 به رشد دو برابری صادرات نسبت به واردات منتج گردد.

وزیر صنعت با بیان اینکه در تنوع و مقدار فراوریات لوازم خانگی در صندلی مناسبی قرار گرفته ایم، تاکید نمود: باید توجه کرد که جهت رشد و توسعه فراوریات ادامه پیدا کند و دچار روزمرگی در این زمینه نرسیم.

وی با بیان اینکه بنگاه ها باید در برنامه ها با وزارتخانه هم اندیشی داشته باشد، توضیح داد: هر بنگاه باید اهدافی را بر عهده بگیرند تا در بخش کلان وزارت صنعت مدیریت کند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1176

به "صادرات تولیدات لوازم خانگی بسیار کمتر از واردات آن است، واردات در این صنعت تا سال 1404 دو برابر اندازه واردات فعلی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات تولیدات لوازم خانگی بسیار کمتر از واردات آن است، واردات در این صنعت تا سال 1404 دو برابر اندازه واردات فعلی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید