عدم اختصاص بودجه کافی باعث ایجاد بحران ها در تالاب بندر انزلی شده است

به گزارش مجله ایرکا، دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان با اشاره به بحران های تالاب بین المللی بندر انزلی گفت: عدم اختصاص بودجه کافی، باعث ایجاد بحران ها در تالاب بندر انزلی شده است.

عدم اختصاص بودجه کافی باعث ایجاد بحران ها در تالاب بندر انزلی شده است

حسام پورفلاح، دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در مصاحبه با خبرنگار استان های خبرنگاران، با اشاره به بحران های تالاب بین المللی بندر انزلی گفت: متاسفانه طی 20 سال گذشته، دست کم حدود نیمی از تالاب های ایران نابود شده و یا به دلیل موانع و مسائل اکوسیستمی توان خود برای تجدید و زادآوری زیستی را از دست داده اند.

پورفلاح اعلام کرد: متاسفانه از سال 1371 تالاب بندر انزلی وارد فهرست سیاه مونترو شده و در بخش تالاب های در خطر نابودی قرار گرفته است. کاملا مشهود است که این تالاب ظرفیت های گردشگری بی نظیری را برای استان گیلان فراهم و بعلاوه برای ساکنان حاشیه آن مشاغلی را ایجاد نموده است.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان اضافه کرد: عوامل متعددی مانند لایروبی نکردن در بستر تالاب، آتش سوزی های متعدد عامدانه، ورود فاضلاب های شهری، رها سازی زباله های انسانی، تصرف اراضی در بستر تالاب و عدم اختصاص بودجه کافی، باعث ایجاد بحران ها در تالاب بندر انزلی شده است.

این فعال دانشجویی گفت: بعلاوه در سال 1400 شاهد سه آتش سوزی بزرگ در این تالاب بوده ایم که خسارات زیادی برای اکوسیستم این تالاب به وجود آورده است.

اصلی ترین منشاء وجودی عوامل ذکر شده، بدون شک کم توجهی بعضی از مسئولان است. مسئولان باید به این عقیده برسند که با برگزاری به ندرت جلسات، نمی توانند چالش ها و بحران های این تالاب را رفع نمایند، بعلاوه این عوامل و مسائل از دولتی به دولت دیگر و از مسئولی به مسئول دیگر دست به دست شده و در آخر برای نابودی این تالاب تماشاگر شده ایم.

پورفلاح ادامه داد: لذا جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان از استاندار گیلان و مسئولین ذی ربط خواهشمند است که هر چه سریع تر برای بحران های تالاب انزلی چاره ای بیندیشند و یک سرپرست پیگیر نماینده مستمر در جهت رفع کردن موانع و مسائل تالاب و احیای آن به کار گیرند، بعلاوه نظارت دائمی بر عملکرد ادارات مرتبط با تالاب را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1395

به "عدم اختصاص بودجه کافی باعث ایجاد بحران ها در تالاب بندر انزلی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم اختصاص بودجه کافی باعث ایجاد بحران ها در تالاب بندر انزلی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید