مراقبت روزانه از پوست

به گزارش مجله ایرکا، دنبال کردن روش هایی برای مراقبت روزانه از پوست برای داشتن پوستی سالم ضروری است. این کار را می توان با استفاده از محصولات مراقبت از پوست در خانه انجام داد.

مراقبت روزانه از پوست

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

دنبال کردن روش هایی برای مراقبت روزانه از پوست برای داشتن پوستی سالم ضروری است. این کار را می توان با استفاده از محصولات مراقبت از پوست در خانه انجام داد.

داشتن روالی روزمره برای مراقبت از پوست احتمالاً بهترین و تنها راه برای داشتن پوستی سالم است. با توجه به سبک های زندگی امروزی داشتن پوستی سالم ، درخشان و به دور از اختلالات مختلف بسیار سخت است. روش های مراقبت از پوست که در سالن های زیبایی انجام می شود و همچنین استفاده از برخی محصولات مراقبت از پوست هزینه زیادی دارد. این روش ها را در خانه و با استفاده از ترکیبات طبیعی ارزان قیمت هم می توان انجام داد. محصولاتی که استفاده می کنید باید با نوع پوست شما سازگاری داشته باشند. در اینجا به برخی نکات برای مراقبت از انواع مختلف پوست اشاره شده است.

پوست چرب

پوست چرب مستعد آکنه ، لک و اسکار است و باید از محصولاتی استفاده کرد که ترشح چربی را تحت تأثیر قرار ندهد.

تمیز کردن پوست: پوست چرب را باید حداقل دو بار در روز شست و تمیز کرد. این کار را یک بار صبح و یک بار قبل از خواب انجام دهید. صورت خود را زیاد نشویید زیرا، این کار می تواند باعث افزایش ترشح چربی شود. از یک پاک کننده مات کننده برای تمیز کردن منافذ پوست استفاده کنید.

لایه برداری: لایه برداری برای از بین بردن لایه پوست مرده ، جوش های سر سفید و سر سیاه و جلوگیری از ایجاد آکنه ضروری است. از یک اسکراب لایه بردار معمولی مانند ترکیب بلغور جو دو سر و گلیسرین دو بار در هفته استفاده کنید.

تونر: استفاده روزانه از تونر برای پوست چرب برای کنترل ترشح چربی و حفظ درخشندگی پوست ضروری است. بعد از تمیز کردن یا اسکراب کردن صورت از تونر مناسب استفاده کنید.

مرطوب کننده: مرطوب کردن پوست صورت مهم ترین مرحله است. اگر پوست چرب دارید، باید از مرطب کننده های فاقد چربی یا مرطوب کننده های حاوی کائولین و گلیسرین استفاده کنید.

ماسک صورت: برای پوست چرب باید دوبار در هفته از ماسک های صورت مناسب استفاده کنید. این کار به حفظ درخشندگی پوست و جلوگیری از ایجاد آکنه کمک می کند. برای تهیه ماسک صورت برای پوست چرب از مخلوط یک قاشق غذاخوری ماست ، آب لیمو و عسل استفاده کنید. این ماسک را بر روی صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه باقی بماند. سپس، صورت خود را با آب بشویید.

پوست مستعد آکنه

روش مراقبت از پوست مستعد آکنه مشابه پوست چرب است. کار اضافه ای که باید بکنید استفاده از داروهای ضد آکنه بعد از تمیز کردن صورت است. سپس، از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. اگر از داروهای ضد آکنه استفاده نمی کنید، می توانید از کرم های حاوی بنزیل پروکسید یا اسید سالیسیلیک استفاده کنید. شما همچنین باید از تونر فاقد الکل استفاده کنید.

پوست خشک

عدم مراقبت مناسب از پوست خشک می تواند باعث خسته و مرده به نظر رسیدن پوست شود. شما باید در انتخاب محصولات برای مراقبت از پوست خشک بسیار مراقب باشید. استفاده از محصولات نامناسب می تواند باعث آسیب دیدن بیشتر پوست شود. در ادامه نکاتی برای مقابله با مسائل پوست خشک ارائه شده است.

تمیز کردن: تمیز کردن صورت روزانه یک بار برای پوست های خشک کفایت می کند. صورت خود را با آب سرد بشویید.

مرطوب کردن: مرطوب کردن پوست خشک برای جلوگیری از خشکی بیشتر بسیار مهم است. برای پوست های خشک روزانه باید حداقل 3 بار از مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت پوست حفظ شود.

ماسک صورت: استفاده از ماسک صورت برای پوست های خشک به جوان سازی پوست و نرمی آن کمک می کند. برای تهیه ماسک صورت برای پوست های خشک از ترکیب آوکادو رسیده له شده ، موز رسیده ، یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق غذاخوری ماست استفاده کنید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید، اجازه دهید خشک شود و سپس، صورت خود را با آب سرد بشویید.

لایه برداری: لایه برداری پوست خشک را باید یک بار در هفته انجام داد و نیازی به استفاده از تونر نیست. به جای تونر می توانید از گلاب خنک استفاده کنید. گلاب باعث حفظ رطوبت و نرمی پوست می شود.

مراقبت روزانه از پوست برای مردان

مراقبت روزانه از پوست هم برای مردان و هم برای زنان برای مقابله به مسائل پوستی ضروری است.

تمیز کردن: مردان باید حداقل دو بار در هفته از پاک کننده های غیر صابونی برای شستن صورت خود استفاده کنند. به یاد داشته باشید صورت خود را یک بار صبح و یک بار قبل از خواب تمیز کنید.

لایه برداری: برای لایه برداری صورت خود از اسکراب خانگی تهیه شده از گردو و عسل استفاده کنید. از این اسکراب حداقل 3 بار در هفته استفاده کنید.

مرطوب کردن: استفاده از ژل های مرطوب کننده برای جلوگیری از خشکی پوست ضروری است. همچنین، به خاطر داشته باشید که از کرم ها و ژل های اصلاح و لوسیون های بعد از اصلاح مناسب استفاده کنید.

علاوه بر آنچه که گفته شد، همیشه قبل از قرار گیری در معرض نور خورشید از ضد آفتاب استفاده کنید. استفاده از مواد آرایشی را محدود کنید و قبل از خواب حتماً آرایش خود را پاک کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1180

به "مراقبت روزانه از پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقبت روزانه از پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید