مصرف برق ادارات سیستان و بلوچستان تا 50 درصد باید کاهش یابد

به گزارش مجله ایرکا، سید زاده در نشست با مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت:فرهنگ سازی امری مهم در حوزه صرفه جویی مصرف برق ادارات بوده و این موضوع به وسیله آموزش و ارائه دستورالعمل اجرایی به هر دستگاه باید انجام گردد.

مصرف برق ادارات سیستان و بلوچستان تا 50 درصد باید کاهش یابد

به گزارش خبرنگار از ، سید زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مصرف برق ادارات باید تا 50 درصد کاهش یابد گفت: فرهنگ سازی امری مهم در حوزه صرفه جویی مصرف برق ادارات بوده و این موضوع به وسیله آموزش و ارائه دستورالعمل اجرایی به هر دستگاه باید انجام گردد.اده در نشست با مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه ای سیستان و بلوچستان که به منظور اجرای مصوبه هیات وزیران در مورد الزام استانداران کشور به نظارت و هماهنگی لازم مصرف برق ادارات، دستگاه های اجرایی، بانک ها و نهاد های عمومی غیر دولتی به مقدار 50 درصد مصرف سال گذشته برگزار گردید اظهارداشت: تغییر ساعت کاری ادارات، الزام دستگاه ها به رعایت ساعت کاری اعلام شده، الزام کاهش 50 درصدی مصرف مدیریت ادارات و دستگاه های اجرایی، اقدام به ارائه راه حل های مدیریت بهینه مصرف برق با انجام اقداماتی، چون خاموش کردن لامپ های اضافه، تنظیم دمای 26 درجه کولر های گازی در حوزه اداری استانداری و سایر ادارات از جمله اقدامات اجرا شده در حوزه مدیریت مصرف انرژی بوده است.

وی با بیان اینکه، بسته های پیشنهادی مدیریت مصرف به وسیله توزیع برق اعلام گردد، ادامه داد: نصب پنل خورشیدی در ادارات، اجرا و آموزش مدیریت سبز در ادارات، جدا سازی مصرف برق منازل مسکونی از ادارات، تعمیر و استفاده از مولد های اضطراری ادارات و ارائه سازو کار های مدیریت مصرف انرژی به ادارات از جمله نکات مهم و قابل توجه در بخش مدیریت مصرف است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان نقش فرهنگ سازی را در مصرف بهینه برق مهم دانست و اضافه کرد: نقش مدیر هر دستگاه در توجه به الگوی بهینه مصرف انرژی بسیار مهم بوده و در صورتیکه مدیر امر کننده مدیریت انرژی باشد، اما خود به آن عمل نکند این جهت بی نتیجه است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در این نشست گفت: باتوجه به گرم شدن زود هنگام هوا، افزایش مصرف انرژی، کاهش نزولات آسمانی و بدنبال آن کاهش فراوری نیروگاه های برق آبی و توسعه استفاده از رمز ارز های غیرمجاز توازن بین فراوری و مصرف نامتعادل شده و این موضوع شرایط تامین برق پایدار را سخت نموده است.

خلیل عوض زاده با بیان اینکه 25 هزار مگاوات از مصرف برق کشور مربوط به استفاده از لوازم سرمایشی است، اظهارداشت: تنظیم 26 درجه کولر های گازی، تنظیم دور کند کولر های آبی نصب سایبان و سرویس به موقع سیستم های سرمایشی بویژه در بخش اداری نقش مهمی در مدیریت مصرف برق دارد.

وی اعلام کرد: تمامی ادارات سیستان و بلوچستان موظف هستند تا از 50 درصد مصرف برق در ساعت اداری و 10 درصد مصرف بعد از ساعت اداری بهره مند باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مصرف برق تمام ادارات این استان رصد و پایش می گردد گفت: اداراتی که نسبت به رعایت 50 درصد مصرف انرژی بی توجه باشند برق این ادارات قطع خواهد شد.

وی توضیح داد:چهار هزار و 800 تفاهم نامه مدیریت مصرف برق در حوزه های اداری، کشاورزی، صنعتی و تجاری منعقد شده که با رعایت این مقدار تفاهم نامه نقش مهمی می توان در مدیریت مصرف انرژی داشت.

عوض زاده اظهارداشت: توجه ویژه به شناسایی و جمع آوی انشعابات غیرمجاز، استفاده از مولد های اضطراری ادارات در ساعت اوج بار، خاموش کردن لامپ های اضافه و استفاده از نور طبیعی در طول روز از جمله دیگر راه حل های مهم در مدیریت مصرف انرژی است.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1114

به "مصرف برق ادارات سیستان و بلوچستان تا 50 درصد باید کاهش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف برق ادارات سیستان و بلوچستان تا 50 درصد باید کاهش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید