منیزیم به خواب شما یاری می نماید؟

به گزارش مجله ایرکا، ممکن است شنیده باشید که گلیسینات منیزیم می تواند به عنوان یک خواب آور عمل کند. با این حال، شواهد علمی زیادی برای حمایت از این تصور وجود ندارد. اگرچه بعضی از افراد اشاره نموده اند که این به آن ها یاری می نماید تا کیفیت خواب بهتری داشته باشند، اما ممکن است این مورد برای همه کسانی که آن را مصرف می نمایند صدق نکند.

منیزیم به خواب شما یاری می نماید؟

منیزیم گلیسینات چیست؟

منیزیم گلیسینات مکملی است که از منیزیم و اسید آمینه ای به نام گلیسین ساخته شده است.

چرا به منیزیم احتیاج دارید

بدن شما برای بالا نگه داشتن سطح انرژی، تنظیم عملکرد اعصاب و ماهیچه ها و حفظ قند خون و فشار خون در سطوح بهینه به منیزیم احتیاج دارد. وقتی بدن شما منیزیم کافی نداشته باشد، حالت تهوع، خستگی، استفراغ و از دست دادن اشتها را تجربه می کنید.

فواید مصرف منیزیم گلیسینات

تحقیقات نشان می دهد که مکمل ها برای افزایش سطح منیزیم شما فواید زیادی دارند. مزایا عبارتند از:

کاهش دفعات میگرن

کاهش فشار خون

حفظ سلامت استخوان ها

تقویت روحیه

بهبود خواب

آیا برای مصرف منیزیم گلیسینات به نسخه احتیاج دارید؟

خیر. شما احتیاجی به نسخه برای گلیسینات منیزیم ندارید. می توانید آن را در فروشگاه ها یا آنلاین به عنوان یک مکمل غذایی پیدا کنید. منیزیم بعلاوه به طور طبیعی در غذاها، محصولات غذایی و بعضی دارو ها یافت می گردد.

با این حال، ممکن است پزشک شما توصیه کند که اگر کمبود منیزیم دارید، منیزیم گلیسینات خریداری کنید.

آیا منیزیم گلیسینات می تواند به خواب بهتر یاری کند؟

تحقیق در خصوص اینکه چگونه گلیسینات منیزیم به تنظیم خواب شما یاری می نماید نسبتاً نو است. در حالی که مدت ها ثابت شده است که مکمل های منیزیم می توانند به آرامش و تقویت خلق و خوی شما یاری نمایند، تحقیقات کنونی نشان می دهد که ممکن است به افراد مبتلا به بی خوابی نیز یاری کند.

در مطالعه ای در سال 2012 در خصوص اینکه چگونه مکمل های منیزیم می توانند به بهبود علائم بی خوابی در افراد مسن یاری نمایند، محققان دریافتند که مکمل های منیزیم به طور قابل توجهی مدت زمان و چگونگی خواب شرکت نمایندگان را بهبود می بخشد. بعلاوه نشان داد که سطوح پایین منیزیم می تواند بر کیفیت و طول خواب شما تأثیر بگذارد.

راه دیگری که منیزیم به شما یاری می نماید بهتر بخوابید، تنظیم سطح اسید گاما آمینوبوتیریک (GABA) است. گابا یک اسید آمینه است که نقش مهمی در خواب دارد.

هنگامی که می خواهید به رختخواب بروید، اسید آمینه به تدریج ارتباط مغز شما با سیستم عصبی را تا زمانی که به خواب بروید کند می نماید. منیزیم به بدن شما یاری می نماید تا سطح GABA سالم را حفظ کند.

منیزیم گلیسینات علاوه بر یاری به خوابیدن، می تواند به درمان سندرم پای بی قرار، استرس و اضطراب نیز یاری کند.

منیزیم برای سندرم پای بیقرار

سندرم پای بی قرار وضعیتی است که بر کیفیت خواب شما تأثیر می گذارد. باعث حرکات ناگهانی و غیرقابل کنترل در پای شما در طول روز می گردد.

بعضی تحقیقات نشان می دهند که علائم در شب بدتر می شوند و به خواب رفتن و خوابیدن برای افراد مبتلا سخت می گردد.

تحقیقات در خصوص درمان های سندرم پای بی قرار هنوز ادامه دارد، اما بعضی مطالعات نشان می دهند که منیزیم می تواند علائم آن را کاهش دهد و باعث استراحت شبانه بهتر گردد.

منیزیم برای استرس و اضطراب

زمانی که استرس دارید یا مضطرب هستید، خواب راحت شبانه می تواند سخت باشد. در یک مطالعه در سال 2016 برای معین اثرات منیزیم بر استرس و اضطراب، محققان دریافتند افرادی که از نظر روحی و جسمی استرس دارند از مصرف روزانه منیزیم سود زیادی می برند.

منیزیم بعلاوه علائم تحریک پذیری، افسردگی، عدم تمرکز و اختلال خواب را نیز بهبود می بخشد.

سایر فواید منیزیم گلیسینات

بعضی از مزایای ثابت شده مصرف مکمل های منیزیم عبارتند از:

از میگرن جلوگیری می نماید: سطوح پایین منیزیم با سردرد های مکرر و حملات میگرنی مرتبط است.

سلامت استخوان ها را ارتقا می دهد: بدن شما برای سالم نگه داشتن استخوان ها و جلوگیری از شرایطی که بر سلامت استخوان ها تأثیر می گذارد، مانند پوکی استخوان، به منیزیم احتیاج دارد.

سلامت قلب را تقویت می نماید: بعضی تحقیقات نشان می دهد که منیزیم ممکن است به کاهش خطر سکته مغزی و سایر شرایطی که بر قلب شما تأثیر می گذارد یاری کند.

سلامت روده را بهبود می بخشد: ثابت شده است که منیزیم به تنظیم سلامت روده یاری می نماید. نشان داده شده است که افراد مبتلا به یبوست و سوزش سر دل از مصرف سطوح بالای منیزیم سود می برند.

چه اندازه منیزیم باید مصرف کنید؟

قبل از مصرف منیزیم یا سایر مکمل ها، باید با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که منع مصرف دارو های دیگری که ممکن است مصرف کنید نباشد.

طبق گفته موسسه ملی بهداشت، مصرف روزانه توصیه شده منیزیم برای یک زن بالغ بین 300 تا 320 میلی گرم و 400 تا 420 میلی گرم برای یک مرد بالغ است.

اندازه توصیه شده مصرف روزانه منیزیم

زنان بالغ: بین 300 تا 320 میلی گرم در روز

مردان بزرگسال: بین 400 تا 420 میلی گرم در روز

بدن شما به طور طبیعی منیزیم فراوری نمی نماید، اما برای بهینه سازی بسیاری از فرآیند ها به آن احتیاج دارد. به همین علت است که خوردن غذا های غنی از منیزیم و مصرف مکمل ها برای اطمینان از داشتن سطح منیزیم سالم بسیار مهم است.

منیزیم به طور طبیعی در غذا هایی مانند برنج قهوه ای، سبزیجات برگ سبز، بادام هندی و بادام وجود دارد.

نحوه مصرف منیزیم گلیسینات

توصیه می گردد منیزیم را همراه با ویتامین B12 مصرف کنید. ویتامین B12 به افزایش جذب منیزیم در سیستم شما یاری می نماید.

با مصرف بیش از حد منیزیم چه اتفاقی می افتد؟

مانند بسیاری از مکمل ها، مصرف بیش از حد منیزیم می تواند منجر به عوارض پزشکی گردد. به همین علت است که توصیه می گردد قبل از مصرف هر گونه مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف بیش از حد منیزیم می تواند منجر به علائمی مانند حالت تهوع، استفراغ، ضربان قلب نامنظم، گرفتگی عضلات و اسهال گردد.

منیزیم چقدر در بدن شما باقی می ماند؟

کلیه ها معمولاً منیزیم را به وسیله ادرار دفع می نمایند. به وسیله آزمایش ادرار، پزشکان می توانند معین نمایند که پس از یک دوره 24 ساعته چه اندازه منیزیم در بدن شما جذب شده است.

بسیار مهم است که مطمئن شوید بدن شما تمام منیزیم مورد احتیاج خود را برای عملکرد مطلوب به وسیله رژیم غذایی و گاهی اوقات به وسیله مکمل ها دریافت می نماید. توصیه می گردد قبل از آغاز مصرف منیزیم گلیسینات با پزشک خود مشورت کنید.

قبل از صحبت با پزشک به بچه ها منیزیم ندهید.

منبع: سلامت نیوز

منبع: فرارو
انتشار: 15 فروردین 1402 بروزرسانی: 15 فروردین 1402 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1564

به "منیزیم به خواب شما یاری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منیزیم به خواب شما یاری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید