هشدار دانشمندان نسبت به شیوع سرخک

به گزارش مجله ایرکا، دانشمندان استرالیایی در خصوص شیوع عمده سرخک در سال 2021 به دلیل واکسیناسیون های فراموش شده هشدار دادند.

هشدار دانشمندان نسبت به شیوع سرخک

به گزارش خبرنگاران از فارس، گزارش موسسه پزشکی استرالیا روز سه شنبه نسبت به شیوع ویروس سرخک در سال 2021 هشدار داد.

کارشناسان باور دارند، شیوع عمده سرخک در پی بیماری همه گیر کووید 19 از اوایل سال 2021 به دلیل از دست رفتن واکسیناسیون رخ خواهد داد.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات بچه ها مورداک (MCRI)، بسیاری از بچه ها در کشورهای در حال توسعه واکسیناسیون سرخک را در سال 2020 به دلیل اختلالات ناشی از همه گیری از دست داده اند.

تخمین های سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز حاکی از آن است که در خاتمه اکتبر سال 2020، 94 میلیون کودک در 26 کشور و منطقه دریافت دوزهای واکسن برنامه ریزی شده برای سرخک را از دست داده اند.

همچنین تأثیرات مالی ناشی از همه گیری کرونا منجر به افزایش نرخ سوءتغذیه شده است که همین موضوع زمینه شیوع بیماری سرخک را فراهم می نماید.

کیم مولهولند، نویسنده اصلی مقاله گفت: همه این عوامل زمینه را برای شیوع شدید سرخک در سال 2021، همراه با افزایش میزان مرگ و میر و عواقب جدی سرخک که ده ها سال پیش رایج بود، ایجاد می نماید.

وی سه گام اساسی را شناسایی کرد که می تواند برای کاهش فوری اثرات شیوع قریب الوقوع سرخک برداشته گردد.

آنها دستیابی بچه ها غیر ایمن به واکسن به وسیله کمپین های واکسیناسیون، آماده سازی کشورها برای مقابله با شیوع مورد انتظار و حفظ اهداف برای از بین بردن سرخک و سرخچه را پیشنهاد می نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 666

به "هشدار دانشمندان نسبت به شیوع سرخک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار دانشمندان نسبت به شیوع سرخک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید