همراهی محصولات دانش بنیان مکان محور با استانداردهای جهانی

به گزارش مجله ایرکا، خبرگزاری خبرنگاران-استانداردسازی محصولات دانش بنیان یکی از اقدامات موثری است که به جهش تولید و افزایش اقبال عمومی برای خرید کالا های ایران ساخت و استفاده از محصولات داخلی منجر می شود.

همراهی محصولات دانش بنیان مکان محور با استانداردهای جهانی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این فناوری در نقشه برداری، فضایی، کشاورزی و پیش بینی آب و هوا کاربرد دارند که علوم پایه محسوب می شوند و نقشی موثر در ارتقای کیفیت خدمات این عرصه ها بازی می کنند.

گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با همین هدف در پی استانداردسازی محصولات دانش بنیان حوزه ژئوماتیک و انطباق آن ها با گواهینامه های ملی و بین المللی است و این کار را هم با کمک نهاد های مرتبط و شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه پیگیری می کند.

اکنون بیش از 100 مجموعه دانش محور و 50 استارتاپ در این حوزه فعالیت و 150 محصول مبتنی بر دانش و تخصص را تولید کرده اند. شرکت های دانش بنیان با دریافت گروهی استاندارد می توانند از ظرفیت های موجود قانونی از جمله ممنوعیت واردات محصولات مشابه خارجی بهره مند شوند.

برهمین اساس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ استانداردسازی محصولات تولیدی دانش بنیان ها در حوزه های مختلف فناورانه را در ستاد های 12 گانه خود به شکلی جدی دنبال می کند. یکی از عرصه های فناورانه ای که استاندارد بودن محصولات تولیدی آن بسیار حایز اهمیت است و در بازاریابی داخلی و بین المللی آن اثر دارد؛ حوزه ژئوماتیک است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1384

به "همراهی محصولات دانش بنیان مکان محور با استانداردهای جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همراهی محصولات دانش بنیان مکان محور با استانداردهای جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید