پاسخ آلمان به تحریم نورد استریم 2 توسط آمریکا

به گزارش مجله ایرکا، آلمانی های خشمگین از تحریم نورداستریم 2 از سوی آمریکا، به دنبال وضع تعرفه آب وهوایی بر واردات ال ان جی آمریکا در تلافی این تحریم ها هستند.

پاسخ آلمان به تحریم نورد استریم 2 توسط آمریکا

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از راشاتودی، تحریم های آمریکا برعلیه خط لوله گاز نورد استریم 2 خشم گسترده ای را در سراسر آلمان برانگیخت و حالا حتی منتقدان این پروژه به دنبال وضع تعرفه آب وهوایی بر مولکول های آزادی آمریکا (نامی که آمریکا بر صادرات ال ان جی خود به اروپا گذاشته است) در تلافی این تحریم ها هستند.

تحت تأثیر جو روانی ناشی از این تحریم های جدید، که هفته گذشته به امضای دونالد ترامپ رسید، شرکت سوئیسی آلمانی آل سیز عملیات ساخت آخرین بخش این خط لوله در اعماق دریای بالتیک را متوقف کرد.

اقتصاددان اتاق فکر دولتی آلمان این تحریم ها را نقشه ای از سوی آمریکا برای فروش گاز طبیعی مایع (ال ان جی) خود به آلمان و اروپا، با بالاترین قیمت ممکن دانست و آمریکا و روسیه را به استفاده ابزاری و سیاسی از صادرات گاز متهم کرد.

کلودیا کمفرت، اقتصاددان مؤسسه تحقیقات اقتصادی آلمان (دی آی دابلیو) گفت: نورد استریم 2 به محیط زیست آسیب می رساند، از لحاظ اقتصادی لازم نیست و از لحاظ اقتصادی غیر سودآور است، اما تحریم های آمریکا غیرقابل قبول است و اروپا باید به آن پاسخ دهد.

او می گوید: اتحادیه اروپا باید بر ال ان جی آمریکا تعرفه آب وهوایی وضع کند تا این گاز که برای محیط زیست مضر است نتواند از سوی آمریکا به اروپا صادر گردد.

این اولین بار است که یک کارشناس رسماً ال ان جی آمریکا را برای محیط زیست مضر می داند. این گاز به وسیله حفاری هیدرولیکی استخراج می گردد که می تواند باعث وقوع زلزله و آلوده شدن آب زیرزمینی با عناصر سمی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 41

به "پاسخ آلمان به تحریم نورد استریم 2 توسط آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ آلمان به تحریم نورد استریم 2 توسط آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید