پایگاه های آموزش مجازی با نیازهای ویژه تجهیز می شوند

به گزارش مجله ایرکا، تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از اجرای برنامه توسعه و بهبود ابزارهای آموزش از راه دور برای بچه ها بانیازهای ویژه با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مرکز امور بین الملل اطلاع داد.

پایگاه های آموزش مجازی با نیازهای ویژه تجهیز می شوند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: برنامهتوسعه و بهبود ابزارهای آموزش از راه دور برای بچه ها بااحتیاجهای ویژه با همکاری مرکز امور بین الملل در حال انجام است.

مجید هداوند گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی، احتیاج به ایجاد نگاهی نو و کاربردی به فرایند آموزش را ایجاد نمود. نگاهی که فراتر از آموزش های سنتی و حضوری باشد. بیماری همه گیر ناشی از ویروس کرونا، معلمان و دانش آموزان را مجبور نمود تا در خانه درس بدهند و درس بخوانند تا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، از شیوع بیشتر ویروس، جلوگیری بعمل آید. در بحران کرونا، ارائه آموزش های الکترونیکی یکی از روش­ های مناسب، جهت استمرار آموزش و توان بخشی بچه ها و دانش آموزان با احتیاجهای ویژه، در ایام تعطیلی مدارس است.

هداوند اضافه نمود: به وسیله آموزش مجازی می­توان به روش­ های نوین و کارآمد یادگیری دست یافت و ضمن ارتقاء یادگیری و دسترسی به فرصت های یادگیری، به توسعه عدالت دیجیتالی بچه ها و دانش آموزان بااحتیاجهای ویژه یاری کرد.

وی گفت: آموزش های مجازی به دوران کرونا محدود نمی گردد. بلکه براساس اسناد فرادستی چون سند چشم انداز 20 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران، سند توسعه فاوای آموزش و پرورش، سند راهبردی نظام جامع فناوری اطلاعات کشور، سند نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم بر به کارگیری فناوری های نوین در امر آموزش و پرورش تاکید دارند.

هداوند ادامه داد: بر همین اساس، سازمان آموزش و پرورش استثنایی به منظور فراوری و بارگذاری محتوای الکترونیکی مورد احتیاج دانش آموزان بااحتیاجهای ویژه در شبکه شاد، در نظر دارد پایگاه های آموزش مجازی را در سطح کشور توسعه دهد تا زمینه دستیابی دانش آموزان با احتیاجهای ویژه در گروه های مختلف معلولیت، را به آموزش الکترونیکی مهیا سازد و ضمن برطرف بحران و استمرار آموزش دانش آموزان در دوران فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی مدارس، عدالت آموزشی را در دوران پسا بحران ارتقا دهد.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان گفت: به همین دلیل با همکاری مرکز امور بین الملل، تجهیزات تخصصی از قبیل دوربین فیلمبرداری، برد هوشمند، ویدئو پروژکتور، رایت کم و کیت فلاش قریب به 16 میلیارد ریال تهیه شده است که بعضی از اقلام توزیع و بعضی دیگر در حال توزیع است. بعلاوه به منظور مناسب سازی (آکوستیک سازی) فضای 32 پایگاه آموزش مجازی، قریب به 15 میلیارد ریال بین پایگاه ها توزیع شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1125

به "پایگاه های آموزش مجازی با نیازهای ویژه تجهیز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایگاه های آموزش مجازی با نیازهای ویژه تجهیز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید