کرونا در اروپا؛ از نفوذ به نهادهای اروپایی تا افزایش بی اعتمادی ها به سیستم سلامت

به گزارش مجله ایرکا، جدیدترین خبرهای رسمی کرونایی از اروپا حاکی از تایید اولین مورد ابتلا در لهستان و تایید یک فرد مبتلا به این ویروس در آژانس دفاعی اروپا و لغو پروازهای شرکت لوفت هانزا به دلیل شیوع ویروس کرونا دارد.

کرونا در اروپا؛ از نفوذ به نهادهای اروپایی تا افزایش بی اعتمادی ها به سیستم سلامت

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ویروس کرونا همچنان با سرعت بالا در اروپا شیوع پیدا نموده و تاثیراتی را بر عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشورهای عضو این اتحادیه می گذارد.

لغو پروازهای شرکت لوفت هانزا

شرکت لوفت هانزای آلمان به دلیل بحران کرونا لغو پروازهای خود را گسترش می دهد. سخنگوی لوفت هانزا اعلام نموده که 150 هواپیمای این شرکت در زمین باقی مانده اند و 25 هواپیما مربوط به مسیرهای طولانی بوده است. وی تاکید نمود که ما به طور پویا برنامه های پروازی را با شرایط فوق العاده تطبیق می دهیم.

اولین مورد ابتلا به کرونا در نهادهای اروپایی

همچنین اولین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در نهادهای اروپایی تایید شده است. یک سخنگوی کمیسیون اروپایی در این باره گفته است که تست کرونای یکی از کارکنان آژانس دفاعی اروپا (EDA) مثبت اعلام شده است. یک سخنگوی این آژانس اروپایی اعلام نموده است که فرد مبتلا در 23 فوریه از سفری به ایتالیا بازگشته بود.

در این شرایط حزب لیبرال دموکرات آلمان به دلیل عواقب شیوع ویروس کرونا تاسیس یک ستاد بحران اقتصادی را نیز خواهان شد. رئیس این حزب آلمانی گفت که ما خواهان بسته ای از اقدامات که ارزیابی های اقتصادی هم در آن در نظر گرفته گردد هستیم.

دولت ایتالیا هم در پی شیوع ویروس کرونا تمام مدارس و دانشگاه های خود را تعطیل کرد.

آلمان: نقطه اوج شیوع کرونا هنوز نیامده است

در این اوضاع ینز اشپاهن، وزیر سلامت آلمان اعلام نموده است که نقطه اوج گسترش ویروس کرونا در آلمان هنوز به دست نیامده است.

وی که در یک بیانیه دولتی در مجلس آلمان به شرح شرایط شیوع کرونا در این کشور می پرداخت تاکید نمود: آلمان چندین هفته است که با موفقیت از شیوع این ویروس جلوگیری می نماید. اما ما از هفته گذشته در آلمان و اروپا در شرایط جدیدی قرار گرفتیم و فرایند همه گیری این ویروس در آلمان شروع شده است. با این همه هدف ما همچنان مهار این ویروس است.

لغو بزرگترین نمایشگاه صنعتی دنیا در هانوفر

در پی شیوع ویروس کرونا برگزار کنندگان نمایشگاه هانوفر، بزرگترین نمایشگاه صنعتی دنیا را به تعویق می اندازند. این نمایشگاه با 6 هزار غرفه دار از سراسر دنیا که قرار بود 20 تا 24 آوریل (اول اردیبهشت تا 5 اردیبهشت 99) برگزار گردد به 13 تا 17 جولای(25 تیر تا 27 تیر 99) موکول شد.

ممنوعیت صادرات ماسک و تجهیزات حفاظتی در آلمان

همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا دولت آلمان صادرات ماسک و سایر تجهیزات حمایتی را ممنوع اظهار داشت. این تصمیم گیری در ستاد بحران مقابله با ویروس کرونا در آلمان گرفته شده است.

شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در آلمان به شدت افزایش یافته و بر اساس اطلاعات موسسه رابرت کوخ به 240 مورد رسیده است.

بی اعتمادی شهفرایندان آلمانی به سیستم سلامت کشور در مقابله با ویروس کرونا

در این میان نتایج یک نظر سنجی که از طرف موسسه سیوی انجام گرفته است نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان آلمانی به مقامات سلامت و بهداشتی در کشورشان اعتماد ندارند.

در این نظرسنجی در پاسخ به این پرسش که نهادهای بهداشت و سلامت آلمان تا چه اندازه برای شیوع ویروس کرونا آمادگی دارند تنها بیش از 5 درصد با بسیار خوب و 34 درصد با بیشتر خوب پاسخ داده و 51 درصد هم در این باره ابراز تردید کردند. بیش از 21 درصد شهفرایندان هم اظهار داشتند که مقامات آلمانی بسیار بد برای گسترش این بیماری آماده هستند. 30 درصد هم با بیشتر بد به این سوال پاسخ دادند.

اولین مورد ابتلا به کرونا در لهستان

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در لهستان هم گزارش شده است. به گفته وزارت سلامت لهستان فرد مبتلا اخیرا به آلمان سفر نموده بود.

وزارت بهداشت انگلیس هم گزارش داد که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 85 نفر رسیده است که این رقم در مقایسه با روز گذشته بیش از 66 درصد افزایش نشان می دهد. به گفته مقامات وزارت بهداشت انگلیس تا به امروز هیچ یک از مبتلایان به کرونا در این کشور جان خود را از دست نداده اند.

تا به امروز حدود 90 نفر در کشورهای اروپایی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند که بیشتر قربانیان ساکن ایتالیا بوده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 171

به "کرونا در اروپا؛ از نفوذ به نهادهای اروپایی تا افزایش بی اعتمادی ها به سیستم سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا؛ از نفوذ به نهادهای اروپایی تا افزایش بی اعتمادی ها به سیستم سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید