9 راز خوشرنگ شدن لبوهای بازاری ، چطور لبوی قرمز و براق بپزیم؟

به گزارش مجله ایرکا، راز خوشرنگ شدن لبوهای بازاری چیست؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هوس لبوهای داغ و قرمز بازاری کنید و خودتان در خانه لبو آبپز درست کنید ولی به خوبی لبوهای بازاری درنیاید و طعم و رنگ لبوها مورد پسندتان نباشد. برای خوشرنگ، براق و قرمز شدن شدن لبو مثل لبوهای بازاری، باید ترفندهای پخت لبو را حتما بلد باشید. در این مقاله از در ما علت خوشرنگ شدن لبوهای بازاری و ترفندهای پخت لبوی براق و قرمز در خانه را به شما خواهیم گفت.

9 راز خوشرنگ شدن لبوهای بازاری ، چطور لبوی قرمز و براق بپزیم؟

علت خوشرنگ شدن لبوهای بازاری چیست؟

یا لبوی پخته به شکل آبپز ()، یکی از دسرهای بسیار محبوب پاییزی است که خوردن آن در هوای سرد حسابی می چسبد. ضمناً می توانید با خوردن لبو، از و استفاده کنید چرا که شما می توانید به روش های مختلف لبو برای کاهش وزن را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

برای طرز تهیه لبو به روش بازاری، باید اصول و نکاتی را جدی بگیرید که شاید تا حالا به آنها دقت نکرده اید. در ادامه راز خوشرنگ شدن لبوهای بازاری و لبوهای قرمز و براقی که روی گاری های فروش لبو و باقالی در کوچه و خیابان را می بینید، مرور خواهیم کرد تا بتوانید در خانه، لبوی خوشمزه و قرمز بپزید.

در انتخاب لبو دقت کنید

اولین قدم برای تهیه یک لبوی خوشرنگ بازاری، استفاده از لبوهای باکیفیت است. در زمان خرید لبو، باید اقدام به خرید لبوهایی کنید که کاملا تازه باشند و گوشت آنها پژمرده نشده باشد. لبوهای تازه ای که برگ های سبز به آنها چسبیده باشد، وزن آنها سنگین و بافت شان سفت است، برترین گزینه برای پخت هستند.

در صورتی که آثاری از لکه های سفید، قهوه ای یا زدگی و خرابی روی لبوها مشاهده کردید، از خرید آنها صرف نظر کنید. دقت کنید که وجود هر منفذی روی لبو، باعث خارج شدن رنگ قرمز لبو در هنگام پخت می گردد. بعلاوه برترین لبو برای پختن لبوهای سایز میانه و گرد هستند. لبوهای کشیده که شکل و فرم دایره ندارند برای پخت چندان شیرین و خوشمزه نیستند.

لبوهای هم مقدار بخرید

علاوه بر این که باید به سالم بودن لبوها توجه ویژه نشان دهید، مقدار لبوها هم موضوع مهمی در خوشرنگ شدن لبوهای بازاری است. هر چه لبوها مقدار کوچک یا میانهی داشته باشند، خوشرنگ تر خواهند بود.

ضمناً هم مقدار بودن لبوهایی که می پزید، باعث می گردد زمان پخت آنها، همسان باشد. اگر بعضی لبوها درشت و بعضی کوچک باشند، لبوهای کوچک زودتر می پزند و لبوهای درشت، به زمان بیشتری برای پخت احتیاج دارند.

پوست لبو را نگیرید

یکی از مهم ترین دلایل خوشرنگ شدن لبوهای بازاری، نگرفتن پوست لبوها است. لبوها حتما باید به خوبی شسته شوند تا احتیاجی به گرفتن پوست آنها نباشد. اگر پوست لبوها را بگیرید، غشای نگهدارنده رنگ قرمز لبو را از بین برده اید و در خاتمه لبویی رنگ پریده خواهید داشت. بعد از پختن لبوها پوست لبو را جدا کنید.

سر و ته لبوها را جدا نکنید

شاید شما هم طبق عادت، سر و ته لبو را مثل شلغم بگیرید ولی این کار هم به از بین رفتن رنگ قرمز لبو می گردد. علاوه بر این، با جدا کردن سر و ته لبو، هم کاهش پیدا می نماید. نگران نباشید، بعد از پخت لبو، به راحتی با کمترین فشار دست، پوست لبو جدا می گردد و می توانید با یک چاقو، سر و ته لبوها را جدا و آنها را به قطعات دلخواه خرد کنید.

برای پختن لبو بیش از حد آب اضافه نکنید

مقدار آبی که لبوها را با آن می پزید، نقش مهمی در خوشرنگ و قرمز شدن لبوهای بازاری دارد. اگر آب لبو را بیش از مقدار در نظر بگیرید، رنگ قرمز لبوها کمتر می گردد.

اگر لبوها را در قابلمه می پزید و قرار است برای مدت زیادی بپزند، لبوها را در قابلمه بگذارید و به مقدار ای آب بریزید که 2 سانتی متر بالاتر از لبوها را آب بگیرد. سپس آنها را بپزید. البته می توانید لبوها را در زودپز هم بپزید. در این صورت، مقدار آب را کمتر در نظر بگیرید.

دما و زمان پخت لبو را تنظیم کنید

یکی دیگر از رازهای خوشرنگ شدن لبوهای بازاری، ترفندهای پخت لبو در زمان و با حرارت مناسب است. لبوها روی حرارت ملایم باید به مدت 3 تا 4 ساعت (بسته به مقدار لبوها) بپزند. بعد از ریختن آب روی لبوها، ابتدا حرارت را بالا ببرید تا آب آغاز به جوشیدن کند و بعد شعله را روی حالت ملایم تنظیم کنید.

هر چه لبوها مدت زمان پخت بیشتری داشته باشند، خوشرنگ تر می شوند. برای اینکه لبوها به خوبی بپزند، سعی کنید زیاد درب قابلمه را باز و بسته نکنید تا آب داخل قابلمه خارج نگردد ولی هر از گاهی به لبوها سر بزنید تا ته نگیرند.

افزودن شکر یا نبات را از قلم نیندازید

اگر شیرینی لبوهای بازاری که می خرید، برایتان مجذوب کننده و خاطره انگیز است، باید بگوییم که ترفند افزودن شیرین کننده هایی مثل شکر، نبات، شیره انگور و عسل در پخت لبوهای بازاری فراموش نمی گردد. البته اضافه کردن نبات و عسل تاثیر بیشتر در خوشرنگ و براق شدن شدن لبوها دارد.

زمان افزودن شیرین کننده ها به لبو، وقتی است که لبوها پخته اند و نرم شده اند. به مقدار دلخواه شکر، عسل، نبات یا شیره انگور را در آب لبو بریزید و از آب لبو، روی لبوهای پخته بریزید تا لبوها طعم شیرین تر بگیرند. فقط زیاده روی نکنید تا شیرینی لبو زننده نگردد.

در صورت تمایل می توانید ، ، و را به روش های خرید یا اینترنتی از فروشگاه های بخرید.

به لبوی در حال پخت مقداری سرکه سفید اضافه کنید

برای اینکه رنگ لبوها بعد از پخت، قرمز و خوشرنگ بماند، بعد از پخت لبوها و زمانی که نرم شدند، چند قطره سرکه سفید در آب لبو بریزید و هم بزنید. افزودن سرکه در آب لبو می تواند به عنوان مصلح لبو هم عمل کند و طبع لبو را متعادل کند.

برای خرید می توانید از فروشگاه های به روش های خرید حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

آب لبو را بجوشانید

از آنجایی که لبوها در هنگام پخت، مقداری از رنگ قرمز خود را از دست می دهند، بعد از پخت لبوها، اگر آبی که در قابلمه وجود دارد، زیاد است، حرارت را بالا ببرید تا آب لبو، جذب لبوها گردد. در این مدت مراقب باشید آب لبوها کاملا بخار نگردد و لبوها نسوزند، چون لبوها تلخ خواهند شد.

سوالات متداول درباره رازهای خوشرنگ شدن لبوهای بازاری

چرا لبو قرمز نمیشه؟

علت قرمز نشدن لبو ممکن است عوامل زیر باشد:

1- استفاده از لبوهای نامرغوب و سفید؛

2- به مقدار کافی نپختن لبوها؛

3- استفاده از آب زیاد برای پخت لبو.

چرا لبو تلخ می گردد؟

1- احتمالا لبوها به مقدار کافی نپخته اند؛

2- شاید لبوها دچار سرمازدگی شده باشند؛

3- ممکن است لبوها به خوبی شسته نشده باشند.

محصولات مرتبط

پولکی زعفرانی 500 گرمی ملک پور

44,550 تومان 49,500 تومان 10% تخفیف

سرکه قرمز 3000 گرم بیژن

94,900 تومان 95,900 تومان 1% تخفیف

سرکه سفید 3000 گرم بیژن

94,900 تومان 95,900 تومان 1% تخفیف

حلوا ارده 220 گرمی برسام

73,900 تومان 85,000 تومان 13% تخفیف

سه شیره 310 گرمی نیاکان

56,900 تومان 71,500 تومان 20% تخفیف

شکر سفید 3 کیلویی خوبان

142,100 تومان 143,550 تومان 1% تخفیف

شکر 1 کیلویی ورامین

49,000 تومان 49,500 تومان 1% تخفیف

نبات شاخه زعفرانی 700 گرمی هم خوان

90,900 تومان 110,000 تومان 17% تخفیف

منبع: افق کوروش
انتشار: 9 مهر 1403 بروزرسانی: 9 مهر 1403 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1664

به "9 راز خوشرنگ شدن لبوهای بازاری ، چطور لبوی قرمز و براق بپزیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 راز خوشرنگ شدن لبوهای بازاری ، چطور لبوی قرمز و براق بپزیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید