جراحی با چاقوی رنگی

به گزارش مجله ایرکا، هر سال حدود 1/5 میلیون مورد سرطان در دنیا تشخیص داده می گردد که بیشتر آنها بدون انجام عمل جراحی قابل درمان نیستند. برترین روش برای کنترل و درمان سرطان و جلوگیری از انتشار سلول های سرطانی تشخیص و خارج نمودن آنها از بدن و جداسازی این سلول ها بدون آسیبب رساندن به سلول های سالم است. روشی که تومور

جراحی با چاقوی رنگی

جراحی با چاقوی رنگی

هر سال حدود 1/5 میلیون مورد سرطان در دنیا تشخیص داده می شود که بیشتر آنها بدون انجام عمل جراحی قابل درمان نیستند. برترین روش برای کنترل و درمان سرطان و جلوگیری از انتشار سلول های سرطانی تشخیص و خارج نمودن آنها از بدن و جداسازی این سلول ها بدون آسیبب رساندن به سلول های سالم است. روشی که تومور شناس دانشگاه بوستون و همکاران او ابداع نموده اند، به پزشکان یاری می نماید تا این سلول ها را در نقاط مختلف بدن به راحتی تشخیص داده و آنها را با دقت بالایی از بقیه سلول های جدا نمایند. در این روش با استفاده از یک فن آوری تازه به نام FLARE سلول های سرطانی در حین جراحی با استفاده از یک ماده فلئورسنت به صورت درخشان تعیین شده و به راحتی از سلول های غیرسرطانی قابل تشخیص می گردند.

کلمه FLARE اقتباس شده از Flourescence-Assisted Resection And Exploration و در فارسی به معنای روشنایی خیره نماینده است. درون اتاق عمل پزشک یک ماده رنگی را به سیستم لنفی بیمار تزریق می نماید. این ماده رنگی در برخورد با سلول های سرطانی از خلال یک دوربین اشعه مادون قرمز، به صورت سبز درخشان دیده شده و باعث نشان دار شدن سلول هاب سرطانی می شود. تکنولوژی 150 هزار دلاری FLARE مجهز به سه دوربین است که هر یک برای مهار فرکانس خاصی از اشعه مادون قرمز تنظیم شده اند. جراح، کلیه سلول های سرطانی را به رنگ سبز درخشان (شبیه یک لامپ نئون) روی یک صفحه نمایشگر تشخیص داده و آنها را از سلول های غیر سرطانی جدا می سازد. Frangionion و همکاران روی Susan Troyan تا به امروز از 50 داوطلب مبتلا به سرطان سینه برای جراحی با روش فوق ثبت نام نموده اند.

منبع : نشریه نوآور شماره 60

منبع: راسخون
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1153

به "جراحی با چاقوی رنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحی با چاقوی رنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید