شرکت های دانش محور خراسان شمالی کرونا را تبدیل به فرصت کردند

به گزارش مجله ایرکا، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیر مراکز رشد، خدمات و بازاریابی پارک علم و فناوری خراسان شمالی از ارتقاء فعالیت های شرکت های دانش محور این استان از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز در این استان اطلاع داد.

شرکت های دانش محور خراسان شمالی کرونا را تبدیل به فرصت کردند

نادر لطفی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه یک سری از فعالیت های شرکت های دانش محور این استان مربوط به محصولاتی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است، گفت: به عنوان مثال یکی از واحدهای فناور که مایع ضدعفونی نماینده فراوری می کرد، از زمان شیوع این ویروس، مواد ضدعفونی نماینده مرتبط با این ویروس را فراوری کرد که در این عرصه از بازار خوبی نیز برخوردار شد.

به گفته وی بخش خصوصی و تعدادی زیادی از ادارات مشتری این واحد فراوریی دانش بنیان بودند.

لطفی اضافه نمود: علاوه بر آن یک شرکت دیگر در زمینه گیاهان دارویی فعالیت می کرد که این واحد یکی از خطوط فراوری را تغییر داد و در زمینه فراوری مایع ضدعفونی نماینده برپایه الکل فعالیت کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از واحدهای دانش بنیان نیز که درصدد بود تا طی امسال سامانه خرید آنلاین فروشگاهی را طراحی کند، طی دو هفته این امر را انجام داد و سامانه سرونیا توسط این واحد طراحی و راه اندازی شد و این امر سبب شد تا خرید اینترنتی در بعضی از فروشگاه های استان صورت گیرد.

این مقام مسئول توضیح داد: همچنین یکی از واحدهای دانش بنیان در زمینه ارائه سامانه آموزش آنلاین با دانشگاه های آزاد بجنورد، مجتمع آموزشی عالی کشاورزی شیروان، اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی وارد کار شد و در حال ارائه آموزش به صورت آنلاین است.

به گفته وی یکی دیگر از واحد تب سنج غیرتماسی را فراوری و اکنون این محصول آماده عرضه و قبول سفارش است.

مدیر مراکز رشد، خدمات و بازاریابی پارک علم و فناوری خراسان شمالی به ایجاد تونل ضدعفونی نماینده توسط یکی دیگر از واحدها اشاره نمود و گفت: طول این تونل یک متر و نیم است و مواد ضدعفونی نماینده به صورت پاشیدن بر روی شخص ریخته می گردد که شهرداری بجنورد و استانداری برای کارکنان و ارباب و رجوعان خود موافقت نموده اند تا از این امکان در محل ادارات خود استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 281

به "شرکت های دانش محور خراسان شمالی کرونا را تبدیل به فرصت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش محور خراسان شمالی کرونا را تبدیل به فرصت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید