هشدار فرستاده ویژه سازمان ملل درباره حمام خون در میانمار

به گزارش مجله ایرکا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار در نشست شورای امنیت نسبت به جاری شدن قریب الوقوع حمام خون در این کشور هشدار داده است.

هشدار فرستاده ویژه سازمان ملل درباره حمام خون در میانمار

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، کریستین شرانگر برگنر فرستاده ویژه سازمان ملل در میانمار روز چهارشنبه در سخنانی در نشست شورای امنیت گفت: جاری شدن حمام خون در میانمار قریب الوقوع است آن هم به دلیل تشدید سرکوب معترضان ضد کودتا.

بر اساس این گزارش وی در نشست شورای امنیت پشت درهای بسته اضافه نمود: ارتش میانمار که از اول فوریه تا به امروز قدرت را با کودتای نظامی تصاحب نموده، قادر به اداره کشور نیست.

وی هشدار داد: شرایط در میانمار تنها وخیم تر می گردد. همه ابزارهای ممکن و قابل استفاده را برای اقدام جمعی در نظر بگیرید و کاری که درست است را انجام دهید، کاری که مردم میانمار شایسته و مستحق آن هستند و اقدامی که مانع از یک فاجعه چندبعدی در قلب آسیا گردد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در میانمار گفت: شورای امنیت باید اقدام مهمی را برای تغییر فرایند تحولات در میانمار و جلوگیری از یک حمام خون قریب الوقوع اتخاذ کند.

بریتانیا با توجه به تشدید اوضاع میانمار خواهان برگزاری این نشست شده بود. تا به امروز حداقل 521 غیرنظامی در اعتراضات سراسری علیه کودتای نظامی میانمار کشته شده اند. تنها 141 نفر آنها در خونین ترین روز اعتراضات یعنی شنبه جان خود را از دست دادند.

ادامه اعتراضات خونین در میانمار علیه در حالی است که فعالان سیاسی و مخالفان دولت نظامی، از گروه های قومی-قبیله ای مسلح خواسته اند تا از مبارزه آنها علیه ارتش حمایت نمایند.

روز شنبه، درگیری های شدیدی بین ارتش میانمار و گروه های قومی و قبیله ای شبه نظامی در بعضی مناطق این کشور اتفاق افتاده است. جنگنده های ارتش میانمار در حمله به یک روستا در نزدیکی مرز تایلند حداقل 3 نفر را کشتند.

این حمله هوایی پس از آن اجرا شده است که گروه شبه نظامی Karen National Union اعلام نموده است که به یک ایستگاه ارتش در نزدیکی مرز تایلند حمله نموده و حداقل 10 نفر از جمله یک سرهنگ را از پای درآورده است.

پس از این حمله هوایی، بیش از 3 هزار نفر از ساکنان مناطق مرزی به تایلند فرار نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 905

به "هشدار فرستاده ویژه سازمان ملل درباره حمام خون در میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار فرستاده ویژه سازمان ملل درباره حمام خون در میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید