پکن: دشمن آمریکا کروناست نه چین

به گزارش مجله ایرکا، چین تاکید نمود از کوشش های سازمان بهداشت جهانی برای تحقیق درباره منشأ پاندمی ویروس کرونا حمایت می نماید و با کوشش های آمریکا و بعضی دیگر از کشورها برای سیاسی کردن این موضوع و حمله به پکن مخالف است.

پکن: دشمن آمریکا کروناست نه چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که شیوع ویروس کرونا را با حمله به پرل هاربر و حملات 11 سپتامبر مقایسه کرد، گفت: دشمنی که آمریکا با آن روبرو است ویروس کروناست نه چین.

وی همچنین از مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به خاطر ادعاهایش مبنی بر اینکه ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان نشات گرفته، انتقاد نموده و گفت: پامپئو هیچ مدرکی برای ادعاهای خود ندارد.

چونیینگ اضافه کرد: به اعتقاد من این موضوع باید توسط دانشمندان و متخصصان پزشکی آنالیز شوند نه سیاستمدارانی که به خاطر منافع سیاسی داخلی شان دروغ می گویند. پامپئو بارها این موضوع را مطرح نموده اما نمی تواند مدرکی در این باره ارائه کند چون مدرکی در اختیار ندارد.

پامپئو روز یکشنبه گفته بود که اسناد و مدارک متعددی وجود دارند که نشان می دهند ویروس کرونا از یک آزمایشگاه چینی نشات گرفته است. این در حالی است که بیشتر دانشمندان معتقدند این ویروس از حیوانات به انسان ها منتقل شده و نسبت به بازار تره باری در ووهان که حیوانات وحشی زنده می فروشد، مشکوک هستند.

پکن، آمریکا را به کوشش برای منحرف کردن توجهات از نحوه رسیدگی اش به این ویروس متهم نموده است.

هوآ چونیینگ گفت: ما از آمریکا می خواهیم دست از منحرف کردن توجهات به سمت چین بردارد. آمریکا ابتدا باید به امور داخلی خود رسیدگی کند. در حال حاضر مهم ترین چیز کنترل شیوع پاندمی داخلی آمریکا و اندیشیدن به راه هایی برای نجات جان مردم است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 334

به "پکن: دشمن آمریکا کروناست نه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: دشمن آمریکا کروناست نه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید