یک مایع ظرفشویی باکیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش مجله ایرکا، کیفیت مایع ظرفشویی بسیار اهمیت دارد تا بتوانید به راحتی ظروف را بشویید و از تمیزی و بوی خوب ظرف ها بعد از خشک شدن مطمئن باشید.

یک مایع ظرفشویی باکیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

مایع ظرفشویی یکی از مهمترین مواد های شوینده موجود در هر خانه ای است که برای شستشوی ظروف به آن احتیاج داریم. در گذشته مایع ظرفشویی در بازار تنوع زیادی نداشت؛ اما امروزه تنوع برند های مواد شوینده و مایع ظرفشویی بسیار زیاد است و وقتی به فروشگاه می رویم، نمی دانیم کدام مارک را انتخاب کنیم.

کیفیت مایع ظرفشویی بسیار اهمیت دارد تا بتوانید به راحتی ظروف را بشویید و از تمیزی و بوی خوب ظرف ها بعد از خشک شدن مطمئن باشید. اما یک مایع ظرفشویی باکیفیت باید دارای چند ویژگی باشد که در ادامه این مطلب به توضیح آن می پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

1ـ قدرت تمیزکنندگی

مایع ظرفشویی باید دارای قدرت بالایی در برابر آلودگی باشد و بتواند به راحتی چربی و کثیفی های مانده غذا را از روی ظروف پاک کند. اگر در حین شستن ظروف مدام به اسکاجتان مایع ظرفشویی می زنید؛ یعنی کیفیت مایع شما برای تمیزکنندگی خوب نیست.

2ـ بوی خوب

یک مایع ظرفشویی خوب باید بوی مطبوع و دلپذیری داشته باشد تا بعد از شستن ظروف، بوی خوبش روی آن ها باقی بماند و فضای آشپزخانه هم معطر باشد.

3ـ محافظت از ظروف

یکی از ویژگی های مهم یک مایع ظرفشویی خوب این است که به ظروف آسیب نزند و به مرور زمان موجب از بین رفتن طرح و رنگ ظروف نگردد. بعضی مایع ها به علت داشتن مواد افزودنی نادرست کم کم به کیفیت ظروف آسیب می زنند.

4ـ آبکشی آسان

مایع ظرفشویی خوب مایعی است که بعد از کف مالی کردن ظرف ها و هنگام آبکشی به راحتی از روی ظروف شسته و پاک گردد و حالت لیزی و لزجی نداشته باشد.

5ـ ارزان

اگر مایع ظرفشویی شما مرغوب نباشد، مجبورید هنگام شستن ظروف میزان زیادی مایع مصرف کنید تا کف کافی و تمیزگنندکی عالی داشته باشد. در این صورت ظرف مایع ظرفشویی شما خیلی زود خالی می گردد و باید دوباره بخرید؛ بنابراین اگر می خواهید خرید مایع ظرفشویی برای شما ارزان و مالی باشد، بهتر است هنگام خرید از مارک های خوب و باکیفیت بهره ببرید.

منبع: فرادید

منبع: فرارو
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1623

به "یک مایع ظرفشویی باکیفیت چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مایع ظرفشویی باکیفیت چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید